کد خبر: 48589 A

باز شدن سینماها در آمریکا و چالش تماشاگر

باز شدن سینماها در آمریکا و چالش تماشاگر

در حالی قرار است تعدادی از سالن‌های سینما در ایالت تگزاس آمریکا از امروز فعالیت خود را از سر بگیرند که سینماها احتمالا با مشکل جذب تماشاگر مواجه خواهند بود.

ایران آرت: بر اساس دستورالعمل بهداشتی در چند سالن سینمایی که از این هفته در ایالت تگزاس فعالیت خود را از سر می‌گیرند از  مخاطبان پیش از ورود به سالن سینما درباره علایم آنفولانزا در خودشان و نزدیکانشان در ۱۴ روز گذشته پرسش می‌شود و سپس افراد مورد تب‌سنجی قرار می‌گیرند و از ورود کسانی که تب بالای ۳۸ درجه داشته باشند جلوگیری خواهد شد. 

فرماندار ایالت تگزاس از روز جمعه مجوز فعالیت سینماها را با ۲۵ درصد ظرفیت صادر کرد و چند ایالت جنوبی دیگر آمریکا نیز به تدریج در حال کاهش اقدامات قرنطینه‌ای هستند با این وجود بخش عمده‌ای از سینماهای آمریکا و مجموعه‌ سینماهای زنجیره‌ای بزرگ در آمریکا همچنان تعطیل هستند.

به گزارش ایسنا، نبود فیلم‌های جدید و همچنین ایجاد فضایی ایمن برای تماشاچیان از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی سینماهای آمریکا برای آغاز فعالیت مجدد است. 

بهای بلیت سینماهایی که دوباره فعال خواهند شد با تخفیف (۵ دلار برای هر بلیت) محاسبه خواهد شد و استفاده از پول نقد نیز در سینما ممنوع است و پرسنل سینما هم ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند. ردیف‌های سینما نیز به صورت یکی در میان مورد استفاده قرار می‌گیرد و فاصله حدو دو متری میان ردیف‌ها وجود خواهد داشت. 

همچنین سالن‌های سینمایی متعلق به کمپانی «EVO»، استفاده از ماسک را برای تماشاگران نیز اجباری اعلام کرده است. 

مجموعه سینماهای زنجیره‌ای «AMC»، «Regal» و «Cinemark» که در مجموع نزدیک به ۲۰ هزار سالن نمایش فیلم در آمریکا دارند هنوز به طور کلی تعطیل هستند. 

سینماهای آمریکا از اواسط ماه مارس و در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور تعطیل شدند و اکران همه فیلم‌های مهم به تعویق افتاد. مخاطبان سینما این روزها در قرنطینه خانگی بیشتر به سمت شبکه‌های ویدئوی درخواستی (VOD) روی آورده‌اند.

 

هالیوود سینما
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین