کد خبر: 48659 A

سقوط آزاد سینماهای آسیا و اقیانوسیه

سقوط آزاد سینماهای آسیا و اقیانوسیه

شیوع ویروس کرونا موجب نزول ۸۸ درصدی درآمدهای گیشه سینماها در منطقه آسیا و اقیانوسیه شده است.

ایران آرت: دو موسسه تحلیل اطلاعات مالی «S & P» و «OPUSData» در گزارش خود اعلام کردند که مجموع فروش سینما در منطقه آسیا-اقیانوسیه به عنوان بزرگترین منطقه سینمایی جهان در سه ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی تنها ۵۲۸ میلیون دلار بوده است که از کاهش ۸۸ درصدی در مقایسه با آمار مشابه سال گذشته حکایت دارد. 

سالن‌های سینما در مناطق مختلف آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستورنامه‌های محلی و ملی تعطیل شده‌اند. سینماهای چین به عنوان دومین بازار بزرگ سینمایی جهان از اواخر ماه جولای ناگزیر به بستن درهای خود به روی مخاطبان بوده‌اند و بخش بزرگی از  سینماها در کره جنوبی نیز با درخواست‌های فراوان سرانجام تعطیل شدند.

به گزارش ایسنا، در ژاپن که شرایط اضطراری تا اواسط ماه آوریل اعلام نشد حتی مقامات محلی نیز قادر به ملزم کردن سینماها برای تعطیلی نبودند گرچه بسیاری از سینماها خودشان فعالیت خود را متوقف کردند. حتی بدون تعطیلی اجباری، گیشه سینمای ژاپن در سه ماه نخست ۲۰۲۰ با کاهش ۴۶ درصدی به ۱۹۰ میلیون دلار نزول پیدا کرده است. 

در کره جنوبی نیز با اُفت ۶۵ درصدی فروش، گیشه ژانویه تا انتهای مارس ۱۴۰ میلیون دلار گزارش شده است. سینماهای استرالیا هم با کاهش ۳۲ درصدی فروش در گیشه در مجموع ۱۱۰ میلیون دلار در سه ماه ابتدایی سال فروش داشته‌اند. 

در میان ۱۰ بازار بزرگ سینمایی جهان خارج از آمریکا، منطقه آسیا-اقیانوسیه میزبان پنج بازار است و چین و ژاپن و کره جنوبی  در رتبه‌های اول تا سوم آن قرار دارند. هند در رتبه ششم بزرگترین بازارهای سینمایی خارج از آمریکا قرار داد و استرالیا نیز رتبه دهم را به خود اختصاص داده است. 

 

سینما سینمای آسیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین