کد خبر: 4876 A

شنیدنی‌های پوتین برای آمریکایی‌ها رودررو با اولیور استون

شنیدنی‌های پوتین برای آمریکایی‌ها رودررو با اولیور استون

شبکه شوتایم با اعلام خبر پخش این مستند جذاب و وسوسه انگیز که از ژوئن آینده روی آنتن می رود، «مصاحبه های پوتین» را با گفت وگوهای معروف دیوید فراست و ریچارد نیکسن در سال ۱۹۷۷ مقایسه کرده است.

ایران‌آرت: در مدت دو سال گذشته، الیور استون چندین مرتبه با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه مصاحبه کرده است. حالا، استون و فرناندو سولیچین تهیه کننده این پروژه مستند، گپ وگفت با یکی از قدرتمندترین سیاستمداران دنیا را تحت عنوان «مصاحبه های پوتین» (The Putin Interviews) آماده کرده اند که تا ماه آینده در قالب یک سریال مستند چهار ساعته، از شبکه «شوتایم» روی آنتن می رود. آخرین مصاحبه استون و پوتین به فوریه گذشته بر می گردد؛ درست بعد از برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا که به باور برخی، پوتین و روسیه نقش بسزایی در رقم خوردن نتایج آن بازی کرده اند.

مستند «مصاحبه‌های پوتین» الیور استون پخش می‌شود

شبکه شوتایم با اعلام خبر پخش این مستند جذاب و وسوسه انگیز که از ژوئن آینده روی آنتن می رود، «مصاحبه های پوتین» را با گفت وگوهای معروف دیوید فراست و ریچارد نیکسن در سال ۱۹۷۷ مقایسه کرده است.

استون و سولیچین در تهیه و تولید این پروژه، از امتیاز دسترسی گسترده به زندگی شخصی و حرفه ای پوتین برخوردار بوده اند. استون در گفت وگوی اخیر خود با «سیدنی مورنینگ هرالد» تاکید کرده است: «این مستند چندان شباهتی به جلسه های پرسش و پاسخ ندارد، بلکه پرده از نقطه نظری کلی بر می دارد که ما امریکایی ها تا به حال، چیزی از آن نشنیده ایم.»

فیلمساز ۷۰ ساله در ادامه اضافه کرده: «او (پوتین) کاملا صریح و بی پرده حرف می زند. تصور می کنم در به نمایش گذاشتن اظهارات او در قالب روایتی غربی که می تواند بیانگر نقطه نظرشان باشد، حق مطلب را ادا کرده ایم؛ به امید این که بتواند از ادامه سوءتفاهم ها و دامن زدن به شکل گیری موقعیتی خطرناک در آستانه جنگی که به راه افتاده، جلوگیری کند.»

آن طور که شبکه «شوتایم» ادعا کرده است، «پوتین هرگز تا پیش از این، با هیچ مصاحبه کننده غربی این چنین جزئی و طولانی وارد گفت وگو نشده بود، تا جایی که هیچ محدودیت و مرزی برای موضوعات مطرح شده نگذارد.» از میان سوژه های اصلی این گفت وگو می توان به دیدگاه او نسبت به دونالد ترامپ و ادعای مداخله روسیه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری امریکا، ناتو و دامن زدن به آتش درگیری ها در سوریه، اوکراین و سایر نقاط دنیا اشاره کرد.

ظاهرا استون با رویکردی هوشمندانه مسیر گفت وگو را به جایی کشانده که پوتین را به افشای جزییاتی ریز و دقیق درباره رسیدنش به مقام ریاست جمهوری و عطش قدیمی اش برای دستیابی به قدرت، روابط شخصی اش با کلینتون، بوش، اوباما و ترامپ – همچنین یلتسین و گورباچف واداشته است.

«شوتایم» همچنین بر ذکر این نکته تاکید کرده است که در این مستند چهار ساعته، پوتین «درباره میراث استالین و ریگان حرف می زند و همین طور از نظارت جمعی دولت ها و جنگ ادوارد اسنودن برای پناه بردن به مسکو.»

این مصاحبه ها در مکان هایی شامل کاخ کرملین، سوچی و اقامتگاه رسمی پوتین در خارج از مسکو ضبط شده اند. در یکی از سکانس ها، استون تصاویری از «دکتر استرنج لاو» ساخته استنلی کوبریک که اثری هجوآمیز درباره جنگ سرد است را برای پوتین به نمایش می گذارد و معلوم می شود رییس جمهور تا به حال این فیلم را ندیده است.

پیش از این، استون در همکاری با شبکه «شوتایم» مستندی با عنوان «تاریخ ناگفته ایالات متحده» را تهیه و تولید کرده است. این سریال رکورد پربیننده ترین مستند تاریخ شوتایم را به نام خود ثبت کرد.

 

الیور استون پوتین مصاحبه های پوتین دیوید فراست ریچارد نیکسن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین