کد خبر: 48812 A

ببینید: تماشای فیلم در حیاط‌ خانه‌‌های مردم برلین

ببینید: تماشای فیلم در حیاط‌ خانه‌‌های مردم برلین

این پروژه خلاقانه نمایش فیلم در برلین توانسته است مردم را در دوره قرنطینه در حالی که در خانه‌هایشان هستند، دور هم جمع کند.

ایران آرت: گروهی در برلین، پروژه نمایش فیلم در حیاط‌ خانه‌ها را به راه انداخته‌اند. در شرایطی که سینماها به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند، این شیوه‌ای برای زنده نگه داشتن روحیه زندگی و امید در این شهر به حساب می‌آید

​به گزارش گاردین، فیلم‌ها به صورت رایگان در اختیار اجراکنندگان پروژه ویندوفلیکس Windowflicks قرار می‌گیرد که به عنوان سمبلی از همبستگی و حمایت از صنعت در معرض خطر سینمای هنری شناخته شده‌اند.

همشهری آنلاین نوشت؛ این پروژه خلاقانه نمایش فیلم در برلین توانسته است با ابزار سینما، مردم را در دوره قرنطینه در حالی که در خانه‌هایشان هستند، دور هم جمع کند. آن‌ها فیلم را روی دیوار یک ساختمان پخش می‌کنند به طوری که تمام ساکنان یک بلوک بتوانند راحت تماشا کنند. 

در این پروژه، قبل از فیلم، پاپ‌کورن رایگان میان ساکنان ساختمان‌ها توزیع می‌شود. 

یکی از اعضای این پروژه در وان کوچک حمام نشسته است تا تجهیزات نمایش فیلم را آماده کند. تجهیزات صوتی باید طوری قرار داده شود که همسایه‌ها، صدای فیلم را از پنجره‌ها و بالکن خانه‌هایشان بشنوند. 

شرکت تجهیزات نوری و معماری متاگری پشت این طرح است. اولاف کارکهوف، مدیرعامل این شرکت می‌گوید: قصد ما این بود که نشان دهیم مردم مجبور نیستند پشت تلویزیون‌هایشان در خانه‌هایشان حبس شوند. می‌توانند پنجره‌هایشان را باز کنند و با همسایه‌هایشان چیزی تماشا کنند. 

اهالی برلین می‌توانند با ارسال ایمیل از برگزارکنندگان پروژه بخواهند برای آن‌ها هم فیلم پخش کنند، به این شرط که در آپارتمانی زندگی کنند که دست کم ۲۰ آپارتمان دیگر هم با آن‌ها، رو به یک دیوار سفید بزرگ مشترک باشند.

این پروژه حمایت ویم وندرس، یکی از پرکارترین سینماگران آلمانی را هم جلب کرده است. او نه تنها برای نمایش فیلمش بال‌های هوس (فرشتگان بر فراز برلین) ساخته ۱۹۸۷ پولی دریافت نکرد بلکه در پیامی ویدویی از مردم خواست در صورت امکان به این پروژه کمک مالی کنند. پروژه ویندوفلیکس، برای حمایت از سینماهای مستقل پایتخت آلمان که مدت‌ها است تعطیلند، کمک مالی جمع‌آوری می‌کند.

اولاف کارکهوف، مدیر پروژه ویندوفلیکس، قصد دارد برنامه‌های حمایتی را برای کمک به نوازندگان و هنرمندانی که به خاطر شیوع کرونا آسیب‌دیده‌اند، گسترش دهد.

سینمای آلمان سینما قرنطینه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین