کد خبر: 48949 A

تام هاردی رمان چارلز دیکنز را سریال می‌کند

تام هاردی رمان چارلز دیکنز را سریال می‌کند

دیکنز "آرزوهای بزرگ" را در سال ۱۸۶۰ به صورت هفتگی منتشر کرد و سپس به شکل یک رمان درآورد.

ایران آرت: "استیون نایت"، "ریدلی اسکات" و "تام هاردی" پس از تجربه‌ی موفق "تابو" و "سرود کریسمس" در سال گذشته، بار دیگر با هم همکاری می‌کنند و این بار به سراغ داستان کلاسیک "آرزوهای بزرگ" "چارلز دیکنز" می‌روند.

نایت نویسنده‌ی فیلمنامه و هاردی و اسکات تهیه‌کننده‌ی این اقتباس تلویزیونی خواهند بود. داستان سریال مطابق انتظار در مورد پسرک جوانی به نام پیپ است.

به گزارش ۳۰نما، مانند مینی‌سریال "سرود کریسمس"، این سه فیلمساز بار دیگر با شبکه‌های FX و BBC همکاری خواهند کرد. نایت می‌گوید: "اقتباس از آثار دیکنز لذت‌بخش است. من "آرزوهای بزرگ" را به دلیل مطابقتش با زمانه‌ی امروز برای سریال بعدی تلویزیونی‌ام انتخاب کردم. داستانی در مورد تحرک اجتماعی و نابرابری طبقاتی، از زاویه‌ی دید اول شخصی به شدت احساسی و شخصی. داستان پیپ برای من به عنوان فرزند یک آهنگر، بسیار ویژه است."

"اریک شرایرر" مدیر اف‌اکس اینترتینمنت در این خصوص می‌گوید: "شبکه‌ی FX مفتخر است که فصل تازه‌ای از همکاری با استیون نایت، ریدلی اسکات و تام هاردی را برای این اقتباس مدرن از "آرزوهای بزرگ" چارلز دیکنز آغاز کند. "سرود کریسمس" آن‌ها هم موفقیتی تجاری بود و هم هنری. از حمایت‌های همکارانمان در بی‌بی‌سی قدردانی می‌کنیم و مشتاقیم هرچه زودتر بر روی این پروژه کار کنیم."

برای گمانه‌زنی در مورد تاریخ فیلمبرداری و پخش "آرزوهای بزرگ" هنوز بسیار زود است اما انتظار نمی‌رود که فیلمبرداری تا پایان سال جاری میلادی آغاز شود.

دیکنز "آرزوهای بزرگ" را در سال ۱۸۶۰ به صورت هفتگی منتشر کرد و سپس به شکل یک رمان درآورد. از این داستان تاکنون بارها اقتباس سینمایی و تلویزیونی صورت گرفته است. 

نایت پیش‌تر در مصاحبه‌هایش گفته بود که چیزی که "پیکی بلایندرز" را از سایر سریال‌های درام تاریخی متمایز می‌کند ادای دین او به دیکنز است. او گفته بود:‌ "اگر کسی بخواهد مانند دیکنز انجام دهد باید داستانی در مورد طبقه‌ی کارگر روایت کند."

 

تام هاردی چارلز دیکنز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین