کد خبر: 49111 A

انتقاد کارگردان مشهور از اکران‌های بی کیفیت در هالیوود

انتقاد کارگردان مشهور از اکران‌های بی کیفیت در هالیوود

کارگردان فیلم‌های "لوگان" و "فورد در برابر فراری" می‌گوید: اکران بی‌کیفیت بیش از استریمینگ به سالن‌های سینما صدمه می‌زند

ایران آرت: اکتبر سال ۲۰۱۹ "ادوارد نورتون" گفته بود که خود سالن‌های سینما بیش از شبکه‌های استریمینگی مانند نت‌فلیکس مخاطبین را دفع می‌کنند. نورتون در آن زمان بیشتر به کیفیت تصاویر فیلم‌هایی که روی پرده می‌رفتند پرداخت. "جیمز منگولد" کارگردان فیلم‌های "لوگان" و "فورد در برابر فراری" نیز به تازگی در مصاحبه با "دیسکاسینگ فیلم" بر این مسئله تأکید کرده و می‌گویند اکران ضعیف و وضعیت نا به سامان سالن‌ها به جنگ علیه سرویس‌های استریمینگ کمکی نمی‌کند. 

منگولد می‌گوید: "کیفیت اکران در بسیاری موارد به شکل غم‌انگیزی کاهش پیدا کرده. مبارزه برای این است که فیلم شما در سالنی اکران شود که بوی ناخوشایند در آن احساس می‌شود و یک نفر در کنارت غذای مکزیکی انچیلادا می‌خورد – فکوس نیمی از صفحه تنظیم نیست یا بیش از حد تاریک است. اکران در سالن‌های سینما مشکلات خودش را دارد، بنابراین اگر یک نمایش باکیفیت نباشد که شما نظیرش را در خانه نمی‌توانید داشته باشید، بی‌آنکه رقیبی داشته باشد به دست خودش از بین می‌رود. وقتی با سالن‌داران گفتگو می‌کنم این مشکل مهم را می‌بینم."

به گزارش ۳۰نما، منگولد می‌گوید نمایش "فورد در برابر فراری" در نیویورک اخیراً با وضعیت اکران ضعیف تباه شده است. فیلمساز در مراسم اکران متوجه می‌شود که فیلم با پروژکتوری که هنوز لنز ۳ بعدی به آن متصل بوده نمایش داده شده در حالی که اعضای آکادمی در سالن حاضر بوده‌اند. این فیلم در آن شب دو بار با لنز ۳ بعدی اکران می‌شود در حالی که "فورد در برابر فراری" اثری ۳ بعدی نبوده است. منگولد می‌گوید این مشکلی معمول در سالن‌های سینماست و علتش یا مالی است یا کاهلی برای فرستادن یک نفر به آن بالا برای تعویض لنز. تماشای انلاین فیلم خارجی.

منگولد در ادامه می‌گوید: "می‌خواهم بگویم که سالن‌های سینما در حال حاضر زباله‌دانی از فیلم‌های مزخرف است که مخاطبین برای دیدن آن‌ها روی پرده‌های بزرگ مبالغ زیادی می‌پردازند. این مشکلی است که در آینده باید حل شود."

منگولد در پاسخ به این پرسش که آیا فیلمسازان همچنان باید در روند اکران مشارکت بیشتری داشته باشند می‌گوید: "البته، اما آیا این مشارکت صورت می‌گیرد؟ نه، به این دلیل که سینما، مانند همه‌ی فعالیت‌های کاپیتالیستی، همواره در چرخه‌ی بی‌پایان فرار از ورشکستگی قرار دارد. آن‌ها تا جایی که ممکن باشد به کارکنان دستمزدهای پایین‌تری می‌دهند. تا حد ممکن افراد کمتری استخدام می‌کنند. خوراکی‌هایی به فروش می‌رسانند که برای‌شان ۴۵ سنت هزینه داشته اما آن را به ۲۲ برابر هزینه‌ی تولید می‌فروشند. آن‌ها شما را در سالنی می‌گذارند که کمترین هزینه را داشته باشد."

منگولد اضافه می‌کند: "گاهی سالن‌های زنجیره‌ای اصلی نوسازی می‌شوند و تجهیزات جدیدی خریداری می‌کنند. اما اگر کسانی که این تجهیزات را مدیریت می‌کنند کارشان را درست انجام ندهند، یا آموزش ندیده باشند، یا حتی به علت دستمزد پایین برای‌شان اهمیتی نداشته باشد، نتیجه همیشه پرسش‌برانگیز خواهد بود. به همین سادگی است. در واقع مهم نیست که فیلمساز به سالن‌دار چه می‌گوید وقتی که او نگران اجاره‌ی ماه بعد خود است."

"فورد در برابر فراری" منگولد نامزد دریافت چهار جایزه‌ی اسکار از جمله بهترین فیلم شد و اسکار بهترین تدوین و بهترین تدوین صوتی را به خانه برد.

 

هالیوود لوگان ادوارد نورتون فورد در برابر فراری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین