کد خبر: 4936 A

آندروود و کلیر در اتفاقات فصل جدید «خانه پوشالی»

آندروود و کلیر در اتفاقات فصل جدید «خانه پوشالی»

انتشار تیزر جذاب فصل ۵ این مجموعه اطلاعات زیادی را درباره این سری، لو داد.

ایران‌آرت: مجموعه تلویزیونی پرمخاطب «خانه پوشالی» که در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار منتشر شد، در آستانه ورود به فصل پنجم قرار دارد. چند روز پیش اولین سری عکس های فصل جدید منتشر شد و از دیروز با رونمایی از اولین تیزر، بازار پیش بینی ها داغ تر از قبل شده است. امروز نگاهی داریم به اتفاقاتی که ممکن است در فصل ۵ این سریال پربیننده بیفتد:

افزایش گمانه‌زنی‌ها پس از انتشار اولین تیزر فصل پنجم «خانه پوشالی»

۲۷ روز تا آغاز دوباره
طبق اعلام قبلی که البته یک بار هم با تأخیری سه ماهه مواجه شد، فصل جدید این مجموعه سه شنبه ۹ خرداد (۳۰ می) منتشر خواهد شد. البته فصل پنجم «خانه پوشالی» با چالش بزرگ خروج «بو ویلیمون» مواجه است که باید دید چگونه با آن کنار خواهد آمد. «ویلیمون» خالق چهار فصل ابتدایی «خانه پوشالی» بود که در ابتدای تولید فصل جدید، از این مجموعه کناره گرفت. «ملیسا جیمز گیبسن» و «فرانک پیوگلیس» جایگزین او شدند. این دو بازیگر، مهمترین آثار قبلی شان، جنایی بوده است بنابراین می توان نتیجه گرفت که احتمالاً فصل پنجم، صحنه های جنایی بیشتری خواهد داشت و کمتر به رابطه پیچیده «فرانک آندروود» و همسرش خواهد پرداخت.


در فصل ۵ چه خواهیم دیـد؟
اتفاق مهمی که دیروز افتاد، انتشار تیزر جذاب فصل ۵ این مجموعه بود که اطلاعات زیادی را درباره این سری، لو می داد. بر اساس این تیزر و تصاویری که هفته گذشته از این فصل منتشر شد، می توان پیش بینی هایی با قطعیت بالا انجام داد که مهمترین شان را در ادامه می خوانید:
۱- مهمترین سوالی که برای مخاطبان وجود دارد، سرنوشت رقابت انتخاباتی «آندروود» و «کانوی» است که طبق تیزر، به سود «آندروود» پایان یافته است. در این انتخابات رقابت نزدیکی اتفاق افتاده و نتیجه آن هم بسیار شبیه به انتخابات اخیر آمریکاست. تنها تفاوت، تغییر جای دو حزب است. به عبارت دیگر، «آندروود» نماینده حزب دموکرات، «کانوی» نماینده حزب جمهوری خواه را با اختلاف کمی شکست داده، در حالی که آرای مردمی «کانوی» بیشتر است. درست مشابه اتفاقی که برای ترامپ و کلینتون در انتخابات اخیر این کشور افتاد.
۲- ابتدا یک توضیح ضروری بخوانید. در قانون ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، هیچ اشاره صریحی به محدودیت دو دوره ای این پست نشده است؛ یعنی اوباما طبق قانون می توانست در سال ۲۰۱۶ برای بار سوم نامزد این مقام شود و باز هم رأی بیاورد! حالا جالب است بدانید «فرانک آندروود» در طول تیزر، سال های انتخابات های بعدی ریاست جمهوری این کشور را می شمارد: ۲۰۲۰، ۲۰۲۴، ۲۰۲۸ و… سخنانی که نشان از بدعتی دارد که احتمالاً او پایه گذارش خواهد بود. «آندروود» می خواهد در انتخابات بعدی هم شرکت کند، اتفاقی بی سابقه در تاریخ این کشور که البته از لحاظ قانونی امکان پذیر است.

۳- گرچه در فصل ۴ هم شاهد سوءقصد «لوکاس گودوین» به «آندروود» بودیم ولی ظاهراً فصل ۵ بیش از همه قسمت های قبلی این مجموعه، حمله های تروریستی علیه رئیس جمهور «آندروود» و همسرش دارد. تیزر چند بار صحنه حمله نیرو های اف بی آی را به یک کانکس در جنگل نشان می دهد و در جایی دیگر هم بادیگارد های «کلیر» او را به سرعت سوار ماشین کرده و از مکانی دور می کنند. اتفاقاتی که ممکن است به گروه «آی سی او» (نظیر داعش در این سریال) ارتباط داشته باشد و تحرکات جدید آن ها را در خاک این کشور نشان دهد.

۴- در تمام طول تیزر «توماس ییتس» نویسنده زندگینامه «آندروود» دیده نمی شود؛ به جز یک صحنه که در آن هم در کنار «فرانک» نیست و از دور او را تماشا می کند. بنابراین احتمالاً او کارش را ادامه می دهد ولی آن چنان به «فرانک» و «کلیر» نزدیک نخواهد بود.

۵- همچنین در این تیزر، «کاترین دورنت» وزیر خارجه دیده می شود که با «ویکتور پتروف» رئیس جمهور روسیه دیدار می کند. اتفاقی که نشان می دهد «آندروود» که از او ناراضی بود، نتوانسته برکنارش کند و هنوز با او درگیر است.

۶- اما اتفاقی که بسیار درباره آن صحبت می شود، مرگ «فرانک آندروود» است؛ نکته ای که گرچه اثری از آن در تیزر و تصاویر منتشرشده نیست ولی شایعات زیادی مبنی بر پایان این مجموعه در فصل پنجم و مرگ شخصیت اصلی شنیده می شود. او یک بار هم از گلوله «لوکاس گودوین» جان سالم به در برده است. حتی صحبت هایی درباره کشته شدن او به دست «کلیر» هم شنیده می شود، به هر حال «کلیر» معاون اول «فرانک» است و در صورت کشته شدن او، به ریاست جمهوری خواهد رسید. علاوه بر آن در نسخه دهه نود «خانه پوشالی» که از شبکه بی بی سی پخش شد، «فرانک آندروود» توسط تک تیراندازی کشته شد که همسرش برای این کار اجیر کرده بود. همچنین «مایکل کلی» بازیگر نقش «داگلاس استمپر» در گفت وگویی از احتمال مرگ «شخصیتی که هواداران دوست دارند» سخن گفته است که ممکن است اشاره او به «فرانک آندروود» باشد. به خصوص آن که سازندگان هیچ وقت فصل شش را تأیید نکرده اند.

کوین اسپیسی فرانک آندروود خانه پوشالی رابین رایت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین