ببینید: استایل متفاوت نیکی کریمی در رم، کن، ونیز و ابوظبی

ایران آرت: درست ۳۰ سال از ورود نیکی کریمی به سینما می‌گذرد و این بازیگر همچنان از ستاره‌های سینمای ایران محسوب می‌شود. او در سال ۱۳۶۹ با فیلم "عروس" خود را به‌عنوان یکی از زنان اول سینما معرفی کرد و به مرور توانایی‌ها و جاه‌طلبی‌اش باعث شد در جشنواره‌های داخلی و خارجی بدرخشد و حتی به‌عنوان داور نیز به جشنواره‌های مختلفی دعوت شود.

این بازیگر از اوایل دهه هشتاد تجربه کارگردانی را نیز آغاز کرد و از آن زمان تا کنون چند فیلم سینمایی از جمله "یک شب"، "چند روز بعد"، "سوت پایان"، "شیفت شب" و "آتابای" ساخته است.

نیکی کریمی برنده جوایز متعددی از جشنواره‌های مختلف از جمله فجر، قاهره، تورین، دوبی، فریبورگ، وزول، سن سباستین و... شده است. او همچنین کتاب‌هایی را ترجمه و چند نمایشگاه عکس برگزار کرده است. 

نیکی کریمی علاوه‌بر توانایی‌هایی که در زمینه بازیگری، عکاسی و ترجمه دارد، در زمینه مد و استایل نیز الگوی بسیاری از دختران ایرانی بوده است. او در سال ۲۰۱۷ در لیست "۳۰ تن از زیباترین زنان جهان" از سوی وبگاه بازنت قرار گرفت.

به مناسبت سی‌امین سالگرد ورود نیکی کریمی به سینما، ۳۰ تصویر منتخب از این بازیگر در جشنواره‌های بین‌المللی، اعم از جشنواره فیلم رم، جشنواره فیلم ونیز، جشنواره فیلم کن و جشنواره فیلم ابوظبی را برای شما همراهان ایران‌آرت آماده‌ کرده‌ایم. پوشش و استایل نیکی کریمی در این جشنواره‌ها مثال‌زدنی است. 

 

 

کد خبر: 49515
لینک کوتاه: https://www.iranart.news/fa/tiny/news-49515
نیکی کریمی
سایر گزارش های تصویری