کد خبر: 49529 A

واکنش تند حامد بهداد به تخریب خانه پرویز مشکاتیان

واکنش تند حامد بهداد به تخریب خانه پرویز مشکاتیان

حامد بهداد در واکنش به تخریب خانه مشکاتیان نوشت: حیف از آن خانه و حیف از پیشینه آن شهر زیبا. بهتر است جلوى این ویرانى را بگیرید و آن بنا را سامان دهید.

ایران آرت: حامد بهداد، بازیگر سینمای ایران به خبر تخریب شدن خانه زنده‌یاد پرویز مشکاتیان، آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در نیشابور واکنش نشان داد.

به گزارش ایران‌آرت، این بازیگر در صفحه اینستاگرامش نوشت: "براى مردم اصیل و هنرپرور نیشابور کمال تاسف را دارم. براى شهر نیشابور ، شهر فیروزه و موسیقى و خط و شعر و هزاران لعل دیگر متأسفم. براى آن دسته از مسئولین بى کفایت ذى ربط و افراد غیر فرهنگى آن شهر که قدر پیشینهء تاریخى _فرهنگى گرانبهاى آن شهر و مردمش را نه میدانند، و نه اگر حتى بگوییم میفهمند ، بیشتر متأسفم." 

​بهداد در ادامه نوشت: پرویز مشکاتیان و هر هنرمند و ادیب آن خطهء گهر بار هویت نیشابور است. و چه سهل انگارانه نتوانستید از خانهء پدرى مشکاتیان که میتوانست موزه‌اى در شهر نیشابور باشد صیانت کنید. حیف از آن خانه و حیف از پیشینهء آن شهر زیبا. بهتر است جلوى این ویرانى را بگیرید و آن بنا را سامان دهد."

Untitled

روز گذشته رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور درباره تخریب خانه مشکاتیان گفت: این خانه در مراحل پایانی ثبت ملی قرار داشت و مالک آن نیز در جریان روند ثبت آن قرار داشت اما با این حال بدون اطلاع این اداره اقدام به تخریب کرد و حدود ۹۰ درصد این بنا تخریب شد.

محمداسماعیل اعتمادی افزود: امکان بازسازی مجدد بنای تخریب شده وجود دارد چرا که این خانه تاریخی، معماری خاصی ندارد بلکه از نظر شخصیت استاد مشکاتیان و جایگاه وی ارزش فرهنگی دارد که می‌توانست به موزه تبدیل شود.

 

 

 

حامد بهداد پرویز مشکاتیان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین