کد خبر: 49614 A

بازیگر نقش حضرت عیسی درگذشت

بازیگر نقش حضرت عیسی درگذشت

ستاره فیلم "بن هور" که یک خواننده معروف اپرا نیز بود در ۹۲ سالگی از دنیا رفت.

ایران آرت: کلود هیتر که در فیلم معروف "بن هور" در نقش عیسی مسیح بازی کرده بود، پس از یک دوره طولانی بیماری در ۹۲ سالگی درگذشت.

به نقل از هالیوود ریپورتر، "کلود هیتر" که یک خواننده معروف اپرا نیز بود زمانی که مشغول اجرا در شهر رم بود، مورد توجه مدیر تولید پروژه سینمایی "بن هور" قرار گرفت و پس از تست به استخدام کمپانی فیلمسازی "MGM" درآمد تا در فیلم "بن هور" ساخته حماسی "ویلیام وایلر" در سال ۱۹۵۹ در نقش عیسی مسیح بازی کند. 

ایسنا نوشت، به دلیل قوانین وقت سینمای بریتانیا و ممنوعیت نشان دادن چهره و استفاده از صدای عیسی مسیح در نقشی به غیر از نقش اول، چهره و صدای "کلود هیتر" در فیلم "بن هور" را نمی‌بینیم. فیلم "بن هور" در نهایت موفق به کسب ۱۱ جایزه اسکار شد. 

"کلود هیتر" به همراه "چارلتون هستون" به عنوان آخرین بازیگران در قید حیات در فیلم "بن هور" در نمایش ویژه این فیلم در آکادمی اسکار حضور یافتند. 

"هستون" که برای بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شده بود نیز در سال ۲۰۰۸ درگذشت و بدین ترتیب "کلود هیتر" آخرین نفر از نسل بازیگران این فیلم کلاسیک تاریخ سینما بود.

"هیتر" در سال ۲۰۱۸ بنیادی را به نام خودش برای ترویج و حمایت از صداهای اپرایی، هنرمندان موسیقی کلاسیک و دیگر هنرمندان تاسیس کرده بود. 

هالیوود خواننده اپرا حضرت عیسی بن هور کلود هیتر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین