کد خبر: 49705 A

خبر خوش از سینماهای آمریکا به کریستوفر نولان

خبر خوش از سینماهای آمریکا به کریستوفر نولان

لس‌آنجلس و نیویورک از بازارهای کلیدی سینما در آمریکا به شمار می‌روند و بازگشایی آن‌ها تأثیر مستقیم بر لغو نشدن اکران فیلم‌هایی چون "عقیده" به کارگردانی کریستفر نولان دارد.

ایران آرت: سالن‌های سینمای کالیفرنیا سرانجام از جمعه ۱۲ ژوئن با اعمال محدودیت‌هایی بازگشایی خواهند شد. "دپارتمان سلامت عمومی" این ایالت مقررات جدید را پیشنهاد کرده که شامل هنگام بازگشایی سالن‌ها باید رعایت شوند. طبق این قوانین که ظرفیت سالن‌ها را هم به ۲۵ درصد یا حداکثر ۱۰۰ نفر محدود کرده، سینماروها باید برای ورود و خروج از سالن و هنگام سفارش غذا یا نوشیدنی از ماسک استفاده کنند. این دستورالعمل توصیه می‌کند که در تمامی لحظاتی که فرد چیزی نمی‌خورد یا نمی‌نوشد ماسک را به صورت داشته باشد.

علاوه بر این، سالن‌های سینما باید صندلی‌ها را دوباره پیکربندی کنند، ببندند و یا آن‌ها را بیرون ببرند تا فاصله‌ی اجتماعی حداقل شش فوتی حفظ شود. اعضای یک خانواده اجازه دارند در کنار هم بنشینند اما باید فاصله‌ی شش فوتی را با خانواده‌های دیگر رعایت کنند. کارکنان سالن‌های سینما نیز موظفند به ترتیب سینماروها را پس از نمایش فیلم از سالن خارج کنند. استفاده از پوشش قابل شستشو یا یک‌بارمصرف نیز در این دستورالعمل گنجانده شده، اما به کارگیری آن‌ها اختیاری خواهد بود. 

​به گزارش ۳۰نما، ویروس کرونا جنبه‌های مختلف اقتصادی را تحت تأثیر قرار داده اما سالن‌های زنجیره‌ای سینما به ویژه لطمه‌هایی بعضاً جبران‌ناپذیر دیده‌اند. اخیراً گزارش شد که سالن‌های تئاتر ای‌ام‌سی، بزرگ‌ترین سالن‌های زنجیره‌ای سینما در دنیا، در خطر ورشکستی قرار گرفته است. 

ایالت کالیفرنیا در مهار کرونا به توفیق چندانی دست پیدا نکرده. تا روز دوشنبه، لس‌آنجلس تایمز گزارش داد که ۱۳۳ هزار ۵۵۸ مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده که ۲۶۲۸ مورد آن به روز دوشنبه اختصاص دارد. تاکنون ۴۶۵۴ نفر جان خود را بر اثر این ویروس از دست داده‌اند.

لس‌آنجلس و نیویورک از بازارهای کلیدی سینما در آمریکا به شمار می‌روند و بازگشایی آن‌ها تأثیر مستقیم بر لغو نشدن اکران فیلم‌هایی چون "عقیده" به کارگردانی "کریستفر نولان" دارد که برای تولید آن ۲۰۰ میلیون دلار هزینه شده است.

 

کریستوفر نولان هالیوود سینمای آمریکا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین