کد خبر: 49718 A

فیلم "بر باد رفته" از آرشیوها حذف شد

فیلم "بر باد رفته" از آرشیوها حذف شد

فیلم کلاسیک ماندگار "بر باد رفته" از آرشیو اچ‌بی‌او مکس و سریال "پلیس‌ها" ار آرشیو شبکه پارامونت حذف شدند.

ایران آرت: کمتر از دو هفته پس از راه‌اندازی رسمی، شبکه‌ی HBO Max فیلم کلاسیک "بر باد رفته" را حذف کرد. این اقدام شبکه از این جهت قابل توجه است که "بر باد رفته" با احتساب تورم، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینماست. 

سخنگوی شبکه با انتشار بیانیه‌ای در این باره می‌گوید: "در فیلم "بر باد رفته" مسائل قومی و تبعیض نژادی به تصویر کشیده می‌شد که متأسفانه در جامعه‌ی آمریکا وجود داشته است. تبعیض نژادی هم در آن زمان غلط بوده و هم امروز اشتباه است، و ما احساس کردیم که حفظ این عنوان بدون تقبیح و ارائه‌ی توضیح بی‌مسئولیتی خواهد بود. این مضامین قطعاً با ارزش‌های وارنرمیدیا در تضاد است."

​وی افزود: "بنابراین وقتی فیلم را به HBO Max بازمی‌گردانیم، با توضیحی در مورد محتوای تاریخی آن و تقبیح این تبعیض‌ها همراه خواهد بود، اما به شکلی که خلق شده ارائه می‌شود زیرا دست زدن به هر کاری جز این مانند این است که ادعا کنند این تبعیض‌ها هرگز وجود نداشته‌اند. اگر می‌خواهیم آینده‌ای عادلانه‌تر، برابرتر و همه‌شمول‌تر بسازیم، ابتدا باید تاریخ خودمان را بشناسیم."

دوشنبه گذشته، "جان رایلی" نویسنده و کارگردان پیشنهاد حذف این فیلم از شبکه‌ی HBO Max را ارائه کرد و گفت: "فیلمی است که [رفتارهای] ایالت‌های جنوبی پیش از جنگ داخلی را ستایش می‌کند. فیلمی است که وقتی به برده‌داری بی‌توجه است، درنگ می‌کند تا فقط بعضی از دردآورترین کلیشه‌های افراد رنگین‌پوست را ادامه دهد."

بر باد رفته

به گزارش ۳۰نما، فیلم "بر باد رفته" که در سال ۱۹۳۹ اکران شد، و داستان آن در طول جنگ داخلی روی می‌داد، برده‌ها را از وضعیت خود راضی به تصویر می‌کشید و آنان را تا انتها به ارباب خود وفادار نشان می‌داد. این فیلم ۸ جایزه‌ی اسکار از جمله اولین اسکار یک فرد سیاه‌پوست را کسب کرد. این جایزه به "هتی مک‌دنیل" اهدا شد که نقش یک برده را بازی کرد. "بر باد رفته" اسکار بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم سال، بهترین نویسندگی، بهترین فیلمبرداری، بهترین کارگردانی هنری و بهترین تدوین فیلم را نیز به خانه برد و در حال حاضر، در فهرست "بنیاد فیلم آمریکا" رده‌ی چهارم برترین فیلم‌های تاریخ سینما را از آن خود کرده است.

این درحالی است که شبکه‌ی کابلی پارامونت نیز اعلام کرد که سریال "پلیس‌ها" را کنسل می‌کند. این شبکه هفته‌ی گذشته پخش فصل جدید آن را به تعویق انداخته بود اما سریال به دنبال مرگ "جورج فلوید" به پارامونت بازنخواهد گشت تا پخش شش ساله‌ی آن در این شبکه به پایان برسد. فصل سی‌ و سوم "پلیس‌ها" قرار بود دوشنبه گذشته روی ایر برود. 

 

هالیوود بر باد رفته اچ بی او فیلم پلیس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین