کد خبر: 49771 A

اعتراض‌های شدید به آواتار و جیمز کامرون

اعتراض‌های شدید به آواتار و جیمز کامرون

در حالی‌که قرار است ادامه فیلمبرداری "آواتار" در نیوزیلند انجام شود، سیاستمداران این کشور به اعتراض علیه دولتمردان خود و عوامل این فیلم برخاسته‌اند.

ایران آرت: جان لندو، تهیه‌کننده‌ی چندگانه‌ "آواتار" در ابتدای ماه ژوئن اعلام کرد که به همراه "جیمز کامرون" کارگردان فیلم به نیوزلند رسیده تا دنباله‌های "آواتار" را فیلمبرداری کند. این دو به همراه ۵۶ تن از فیلمسازان پروژه با اجازه‌ی دولت نیوزلند به این کشور آمدند. این گروه از فیلمسازان در حال سپری کردن یک دوره‌ی قرنطینه ۱۴ روزه‌اند، اما در همین حین سیاستمداران نیوزلندی به انتقاد از تصمیم دولت برای صدور جواز ادامه‌ی فیلمبرداری می‌پردازند. 

"دیوید سیمور" یکی از اعضای پارلمان نیوزلند در مصاحبه با نشریه "استاف" تصمیم دولت این کشور را "توهینی به کارگردان نیوزلندی" دانسته و می‌گوید در حالی که عوامل فیلم‌هایی چون "آواتار" اجازه‌ی فیلمبرداری را پیدا کرده‌اند، بسیاری از کارکنان صنایع مختلف مانند ماهیگیری و آموزش هنوز اجازه‌ی بازگشت به سر کار خود را پیدا نکرده‌اند.  

سیمور می‌گوید: "قوانین مرزها چیست؟ در حال حاضر، به نظر می‌رسد که اگر با دولت رابطه‌ی خوبی داشته باشید، مشکلی برای حرفه شما پیش نخواهد آمد. وگرنه تنها می‌مانید. قانون باید برای همه یکسان باشد. این قابل‌قبول نیست که سیاستمداران بتوانند انتخاب کنند چه کسی می‌تواند وارد کشور شود."

به گزارش ۳۰نما، "جودیث کالینز" سخنگوی حزب ملی نیوزلند نیز می‌گوید ادامه‌ی فیلمبرداری پروژه‌های سینمایی در این کشور اهمیت داشته زیرا اقتصاد را رونق می‌دهد. او به "استاف" می‌گوید: "به [اقتصاد] باید تا حد ممکن کمک شود." هرچند معتقد است که ورود فیلمسازان به این کشور در حالی که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک هنوز با محدودیت مواجه‌اند منصفانه نیست. کالینز می‌گوید: "بی‌تردید بعضی ممکن است احساس کنند که در موردشان بی‌عدالتی صورت گرفته. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک ممکن است فکر کنند که برای افراد مختلف قوانین مختلفی وجود دارد…"

گروه سازندگان "آواتار" یکی از دو گروهی هستند که اجازه‌ی ورود به نیوزلند را پیدا کردند. نام پروژه‌ی دیگر هنوز به شکل عمومی اعلام نشده است. "ایان کوسار" عضو وزارت تجارت، نو‌آوری و اشتغال می‌گوید این دو فیلم "معیارهای لازم" برای ورود به نیوزلند را دارا بوده‌اند. او تأکید دارد که این دو پروژه برای ۶۰۰ نیوزلندی شغل ایجاد می‌کند.

کامرون دسامبر گذشته گفته بود که فیلمبرداری موشن کپچر هر دو پروژه‌ی "آواتار ۲" و "آواتار ۳" به اتمام رسیده و تنها فیلمبرداری لایو-اکشن قسمت اول باقی مانده است. "آواتار ۲" قرار است دسامبر سال ۲۰۲۱ اکران شود.

 

جیمز کامرون فیلم آواتار جان لندو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین