کد خبر: 49781 A

"بر باد رفته" در مهد سینما تحریم شد

"بر باد رفته" در مهد سینما تحریم شد

"بر باد رفته" که با در نظر گرفتن میزان تورم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما محسوب می‌شود، در کشور فرانسه تحریم شد.

ایران آرت: شرکت فیلمسازی برادران وارنر در همراهی با موج اعتراضات ضدنژادپرستی در جهان و فرانسه، اکران فیلم کلاسیک "بربادرفته" را در سینما رکس پاریس لغو کرد.

به گزارش ورایتی، فیلم سینمایی بربادرفته قرار بود به مناسبت بازگشایی سینماها در فرانسه پس از تعطیلی سه ماهه به دلیل شیوع کرونا، روز ۲۳ ژوئن (۳ تیر) در سینما رکس پاریس اکران شود. اما سینما رکس به عنوان بزرگترین سینمای فرانسه، در توییتی از لغو اکران این فیلم کلاسیک به درخواست شرکت آمریکایی برادران وارنر خبر داد. 

ایرنا نوشت، فیلم حماسی- تاریخی بربادرفته که در سال ۱۹۳۹ با اقتباس از رمانی نوشته مارگارت میچل روی پرده سینماها رفت، مدت‌هاست به خاطر تصویری که از سیاه‌پوستان و برده‌داری ارائه می‌دهد، در مظان انتقاد قرار دارد.

اوایل هفته گذشته سرویس آنلاین ارائه فیلم و سریال اچ‌بی‌او مکس در آمریکا از حذف موقت این اثر کلاسیک سینمای آمریکا از آرشیو فیلم‌های خود خبر داد؛ اقدامی که در همراهی با پویش "جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد (Black Lives Matter)" در اعتراض به قتل جورج فلوید شهروند آمریکایی آفریقایی تبار به دست پلیس آمریکا، انجام می‌شود.  

اچ. بی. او مکس روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این اثر همراه با بحث و گفت‌وگویی درباره زمینه تاریخی فیلم و محکومیت تصاویر نژادپرستانه آن به این سرویس برخواهد گشت.

 

هالیوود فیلم بر باد رفته بر باد رفته
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین