کد خبر: 49862 A

بازگشت پر پول زنان کوچک به سینما

بازگشت پر پول زنان کوچک به سینما

در حالی‌که سینماهای برخی کشورها بازگشایی شده است، فیلم "زنان کوچک" در آستانه پیوستن به باشگاه فیلم‌های ۱۰۰ میلیون دلاری‌ قرار گرفت.

ایران آرت: فیلم درام "زنان کوچک" به کارگردانی "گرتا گرویگ" همزمان با بازگشایی سالن‌های سینما در سراسر دنیا به فروش ۱۰۰ میلیون دلاری نزدیک شد.

این فیلم آخر هفته‌ی گذشته از ۱۳ بازار نزدیک به ۷۶۰ هزار دلار کسب کرد و فروش خارجی خود را به ۹۹.۵ میلیون دلار رساند. بخش زیادی از این فروش به بازار ژاپن اختصاص داشت، جایی که "زنان کوچک" ۴۹۵ هزار دلار بلیت فروشی کرد. این فیلم از بازار دانمارک نیز ۲۵۵ هزار دلار درآمدزایی کرده است.

"زنان کوچک" در سال ۲۰۱۹ روی پرده رفت و ۱۰۸ میلیون دلار در بازارهای داخلی و ۲۰۷ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. این فیلم قرار بود اوایل سال ۲۰۲۰ به بازارهای چین برود اما با شیوع ویروس کرونا در ماه ژانویه این رویدادها لغو شدند. 

به گزارش ۳۰نما، در حال حاضر اغلب استودیوها فروش فیلم‌ها را گزارش نمی‌کنند زیرا سالن‌های سینمای کمی در آمریکا بازگشایی شده‌اند. همین سالن‌های بازگشایی شده نیز بیشتر بر روی فیلم‌هایی مانند "هری پاتر" و "بزرگ‌ترین شومن" تکیه کردند.

تاریخ بازگشایی گسترده‌ سالن‌های سینما در آمریکا هنوز مشخص نیست. سینماهای پکن قرار بود این هفته دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند، اما پس از کشف سه مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا بسته باقی ماندند. 

در "زنان کوچک" ستارگانی چون "سرشا رونان"، "اما واتسون"، "فلورنس پیو"، و "تیموتی شلمی" بازی کرده‌اند. این فیلم از رمان "لوئیزا می الکات" اقتباس شده و داستانی در مورد خواهران مارچ در دهه‌ی ۱۸۶۰ نیواینگلند روایت می‌کند. این فیلم شش نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم سال را کسب کرد.

هفته‌ی گذشته فیلم "بی‌گناه" (Innocence) سونی هم در بازار کره جنوبی اکران شد و در طول پنج روز از ۹۸۵ سالن ۲.۴ میلیون دلار کسب کرد. "پارک سانگ-هیون" نویسنده و کارگردان این فیلم است و داستانی در مورد یک وکیل روایت می‌کند که هنگام دفاع از مادرش در یک پرونده‌ی قتل، اسرار یک دهکده‌ی کوچک را افشا می‌کند.

 

هری پاتر زنان کوچک گرتا گرویگ سیرشا رونان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین