کد خبر: 50212 A

وودی آلن تحریم‌ها را دور زد

وودی آلن تحریم‌ها را دور زد

در حالی که وودی آلن در سریال‌های اخیر مورد تحریم اکثر جشنواره‏ها، جوایز و شرکت‌های سینمایی قرار گرفته است، جشنواره سن سباستین قصد دارد فیلم افتتاحیه خود را به اثر جدید آلن اختصاص بدهد.

ایران آرت: فیلم سینمایی "فستیوال ریفکین" (Rifkin’s Festival) جدیدترین اثر وودی آلن کارگردان نام‌آشنای آمریکایی به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره سن سباستین اسپانیا انتخاب شده است.

فستیوال ریفکین بازیگرانی چون النا آنایا و لویی گارل را در میان عوامل خود دارد و درباره یک زوج آمریکایی است که هنگام برگزاری‌ جشنواره سن سباستین به این شهر رفته و جذب جادوی سحرانگیز جشنواره و سینما می‌شوند.

با این اوصاف چندان عجیب به نظر نمی‌رسد که جشنواره سن سباستین علاقه‌مند شده فیلم آلن را به عنوان اثر افتتاحیه این رویداد برگزیند. فیلم‌ سینمایی فستیوال ریفکین‌ در سال ۲۰۱۹ تولید شد و زمانی خبر تولید آن به گوش مخاطبان رسید که آلن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت قصد بازنشستگی ندارد.

به گزارش دیجی کالا مگ، فیلم‌ساز خستگی‌ناپذیر آمریکایی در سال‌های اخیر روزهای سختی را سپری می‌کند. در حالی که آلن سال گذشته را به تولید فیلم جدیدش اختصاص داده بود یک دعوای حقوقی را هم با شرکت آمازون پیش می‌برد. این شرکت از پخش فیلم قبلی آلن یعنی «یک روز بارانی در نیویورک» انصراف داد و آلن نیز خواستار دریافت غرامت ۶۸ میلیون دلاری از این استودیو شد.

واکنش شرکت آمازون و شرایطی که وودی آلن اخیرا تجربه می‌کند تحت تاثیر برجسته‌شدن دوباره اتهاماتی است که درباره او مطرح‌شده و این کارگردان را به سو استفاده از دخترخوانده‌اش متهم می‌کند. این اتهامات در گذشته نیز وجود داشت اما جنبش می‌تو باعث پررنگ‌ترشدن دوباره آن شد.

البته باید اشاره کرد که کنارکشیدن آمازون صرفا بیانگر تصمیم یک شرکت خاص نبود و اتهامات علیه آلن کار را به جایی رساند که تقریبا هیچ استودیویی در آمریکا حاضر نبود روی فیلمی از این چهره مشهور و پیش‌تر محبوب سرمایه‌گذاری کند. همین وضع آلن را به فکر تولید فیلمی در اسپانیا و کمک‌گرفتن از تولیدکنندگان اروپایی انداخت.

حال شرکت رسانه‌ای مدیاپرو که قبلا در تولید فیلم‌هایی چون «نیمه‌شب در پاریس» و «ویکی، کریستینا، بارسلونا» نقش داشته امکان تولید فیلم جدیدی را برای آلن فراهم کرده و یک جشنواره اروپایی هم فیلم او را به عنوان اثر افتتاحیه این رویداد سینمایی انتخاب کرده است. وضعیتی که نشان می‌دهد تلاش آلن برای خروج از انزوای سینمایی دست کم بیرون از خاک ایالات متحده با ساخت فستیوال ریفکین تا حدودی نتیجه‌بخش بوده است.

جشنواره فیلم سن سباستین قرار است از ۲۸ شهریور تا ۸ مهر برگزار شود. البته باید دید با توجه به همه‌گیری‌ ویروس کرونا برگزارکنندگان مراسم دقیقا چه شیوه‌ای برای اجرای آن در نظر خواهند داشت.

 

وودی آلن فستیوال ریفکین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین