کد خبر: 50224 A

عجیب‌ترین بازیگر نقش اول در تاریخ سینما

عجیب‌ترین بازیگر نقش اول در تاریخ سینما

یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی، برای اولین بار در تاریخ سینما، در نقش اول یک فیلم ظاهر می‌شود.

ایران آرت: بازی در نقش اصلی فیلم علمی-تخیلی بی (b) به یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی به نام اریکا (Erica) واگذار شده است.

این فیلم که بودجه‌ای ۷۰ میلیون دلاری برای آن در نظر گرفته شده، داستان دانشمندی را روایت می‌کند که ماموریت ساخت دی.ان.ای عالی انسانی را برعهده دارد اما در ادامه مشکلاتی بروز می‌کند که این دانشمند را به فراری دادن مخلوق خود یعنی "اریکا" وا می‌دارد.   

به گزارش ایرنا، داستان این فیلم با ماجراهای اریکا در دنیای واقعی تطابق دارد. دو دانشمند ژاپنی به نام‌های هیروشی ایشیگورو و کوهی اوگاوا این ربات را برای مطالعه تعامل بین انسان و کامپیوتر ساختند. این دانشمندان با پیاده‌سازی اصول بازیگریِ مطابق با هوش مصنوعی، به اریکا بازیگری یاد دادند.    

سم خوزه (Sam Khoze) نویسنده و تهیه‌کننده فیلم بی در این‌باره می‌گوید: در دیگر روش‌های بازیگری، هنرپیشه‌ها به هنگام نقش‌آفرینی تجارب زندگی خود را نیز به کار می‌گیرند اما اریکا هیچ تجربه‌ای ندارد و از پایه برای بازی کردن در این نقش ساخته شده است. می‌بایست حرکات و احساسات او را در جلسات رو در رو شبیه‌سازی می‌کردیم.

اریکا ابتدا قرار بود در یک فیلم دیگر به کارگردانی تونی کی(Tony Kaye) بازی کند اما تداخل در برنامه‌ها باعث لغو این پروژه شد.   

هنوز کارگردان فیلم بی و همبازی انسانی اریکا مشخص نشده است با این حال برخی از صحنه‌ها در سال ۲۰۱۹ با حضور این ربات در ژاپن فیلمبرداری شده و صحنه‌های باقیمانده تابستان ۲۰۲۱ در اروپا ضبط خواهد شد.

 

هالیوود بازیگر بازیگر زن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین