کد خبر: 50373 A

بهمن فرمان‌آرا سراغ شیاطین رفت/ ماجرای آدم‌هایی که زنده زنده سوزانده می‌شوند

بهمن فرمان‌آرا سراغ شیاطین رفت/ ماجرای آدم‌هایی که زنده زنده سوزانده می‌شوند

فرمان‌آرا درباره این نمایش گفت: همه‌چیز برای اجرای این تئاتر آماده بود اما بعد از شیوع کرونا و تعطیلی چند ماهه تئاترها، همه‌چیز طوری بهم ریخت که الان دیگر هیچ چیز مشخص نیست.

ایران آرت: بهمن فرمان‌آرا که سال ۱۳۹۳ نخستین تئاتر خود را به صحنه برده بود، می‌گوید بعد از شش سال به دنبال اجرای تئاتر دیگری بود که کرونا آن را به تاخیر انداخت.

فرمان‌آرا در گفتگو با ایلنا بیان کرد: سال ۹۸ قبل از شیوع کرونا، با تهیه‌کننده‌ای برای کارگردانی یک تئاتر در تالار وحدت قرار داشتم. نمایشنامه «شیاطین» نوشته جان وایکینگ که داستان آن مربوط به یک فیلم و نمایش بزرگی درباره قرن ۱۷ ام فرانسه است که آدم‌هایی مثل ژاندارک به اتهام اینکه شیطان در آنها حلول کرده، سوزانده می‌شدند.

این کارگردان سینما، خاطرنشان کرد: همه‌چیز برای اجرای این تئاتر آماده بود اما بعد از شیوع کرونا و تعطیلی چند ماهه تئاترها، همه‌چیز طوری بهم ریخت که الان دیگر هیچ چیز مشخص نیست. چراکه همه نوبت‌های سالن اجرا هم به هم خورده و باید ببینیم که این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر.

فرمان‌آرا ضمن اظهار امیدواری مبنی بر اینکه با بهبود شرایط بتواند دومین تجربه تئاتری خود را رقم بزند، گفت: به هر ترتیب با وجود اینکه مدرسه هنر انگلستان رفتم و بعدتر در رشته سینما تحصیل کردم؛ عشق اول من همیشه سینما بوده است.

او خاطرنشان کرد: البته همیشه دلم می‌خواهد تئاتر هم کار کنم ولی هر چند وقت یک بار فرصت می‌کنیم که این کار را انجام دهیم. در نهایت باید بگویم اگر برنامه‌ها هماهنگ شود، تئاتر هم کار می‌کنم.

 «مردی برای تمام فصول» به‌عنوان نخستین تجربه کارگردانی تئاتر بهمن فرمان‌آرا سال ۱۳۹۳ در تالار وحدت به صحنه رفت. نمایشی بر اساس متنی از «رابرت بولت» با ترجمه فرزانه طاهری که تهیه‌کنندگی آن به عهده خود فرمان‌آرا بود.

رضا کیانیان، سیامک صفری، سهیلا رضوی، احمد ساعتچیان، فرزین صابونی، هدایت هاشمی، امیررضا دلاوری، بهناز جعفری، علیرضا آرا، رضا مولایی، محمدرضا مالکی و بهمن فرمان‌آرا بازیگران این تئاتر بودند.

 

بهمن فرمان آرا کارگردان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین