کد خبر: 50907 A

نتفلیکس در ایران فیلم ساخت/ عکس

نتفلیکس در ایران فیلم ساخت/ عکس

در فیلم "پارادوکس" که در یزد و چالوس ساخته شده، علاوه بر بازیگران کویتی، چند بازیگر از ملیت‌های مختلف عرب حضور دارند.

ایران آرت: حمد الصراف، کارگردان و تهیه‌کننده کویتی که فیلمی را با عنوان "پارادوکس» (در سایه تناقض | In Paradox) تولید کرده است، در مصاحبه با بخش فرهنگی روزنامه عمان، به ارایه توضیحاتی درباره تولید این فیلم در ایران و کاندیداتوری فیلم در گلدن گلوب پرداخته است.

به گفته او، این فیلم با داستانی درباره تضاد‌ها و تناقض‌ها تولید شده که فرآیند پیش‌تولید تا نتیجه نهایی بیش از ۳ سال زمان برده است.

به گزارش فارس، در ساخته الصراف، علاوه بر بازیگران کویتی، چند بازیگر از ملیت‌های مختلف عرب حضور دارند. او در این باره به العین گفته است: ابتدا "فیصل الامیری» و "جاسم النبهان» را از کویت در نقش پسر و پدر انتخاب کردم و سپس اسماعیل، جعفر یونس و نوار یوسف از سوریه و "غانم الزرلی» از تونس و "جمال حمدان» را از لبنان به فیلم اضافه کردم. انتخاب بازیگران از چند ملیت به این دلیل است که می خواستم این فیلم یک هویت برای جهان عرب باشد.

وی اضافه می‌کند: البته این ترکیب بازیگران با لهجه‌های مختلف عربی ریسک بود، چون مرسوم است که بازیگران در فیلم‌های عربی از یک کشور و یک گویش انتخاب شوند، اما ماهیت این داستان نیاز به حضور ملیت‌های مختلف عربی و تنوع گویش‌ها داشت. من دریافتم که پذیرش این موضوع برای مردم جهان عرب آسان است، من ایده‌هایی دارم که می‌تواند در همه جا اعمال شود و محدود به یک جامعه خاص نباشد.

2

به گفته کارگردان "پارادوکس» هر کارگردان و نویسنده‌ای در ذهن خود موضوعات خاصی دارد که دوست دارد به آنها بپردازد؛ او هم تمایل دارد چندین شخصیت از بیش از یک کشور را در خدمت داستان‌هایش درآورد.

طبق گفته رایزنی فرهنگی کشورمان در عمان، الصراف با اشاره به طبیعت، جغرافیا و پیشینه تاریخی ایران، ظرفیت بالقوه لوکیشن‌های موجود در ایران را مورد تأیید قرار داده و گفته است: این فیلم در شهرهای یزد و چالوس (کاخ ملکه مادر که در زمان محمدرضا پهلوی در استان مازندران بنا شده) مقابل دوربین رفته است.

3

سبک تعلیق، رمزآلود و هیجانی در اولین ساخته سینمایی این کارگردان کویتی به وضوح دیده می‌شود و همین امر شهر تاریخی یزد و همچنین کاخ ملکه مادر را (که قبلاً هم در سریال ایرانی "مُلکاوان» زیاد دیده شده) برای لوکیشن‌های این فیلم مناسب فیلمبرداری کرده است.

 

نتفلیکس پارادوکس در سایه تناقض
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین