کد خبر: 51031 A

درخواست توهین‌آمیزی که شارلیز ترون را خشمگین کرد

درخواست توهین‌آمیزی که شارلیز ترون را خشمگین کرد

شارلیز ترون از روزهایی می‌گوید که عوامل یک فیلم او را مجبور به شش هفته تمرین بیشتر کردند تا همپای بازیگران مرد بتواند در یک فیلم اکشن ایفای نقش کند.

ایران آرت: شارلیز ترون نام خود را به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن فیلم‌های اکشن تثبیت کرده اما تقریباً ۱۵ سال پیش از آنکه در فیلم پسا-آخرالزمانی "مکس دیوانه: جاده‌ی خشم" خوش بدرخشد، باید به سازندگان "کار ایتالیایی" ثابت می‌کرد که زنان می‌توانند در فیلم‌های اکشن پا به پای مردان پیش بروند. 

ترون جمعه شب در حین برگزاری پنل کامیک-کان گفت که پیش از آنکه این فیلم در سال ۲۰۰۳ تولید شود متوجه شده که چقدر تصور نادرست در مورد زنان و ژانر اکشن وجود دارد: "با اینکه اکشن آن فیلم بر پایه‌ی ماشین‌ها بود، ما باید به صورت فیزیکی کارهای زیادی انجام می‌دادیم. بازیگر لذت زیادی می‌برد از انجام آن صحنه‌های اکشن… فرایند غیرمنصفانه‌ای به همراه داشت. من تنها زن در بین مشتی مرد بودم و به وضوح به یاد می‌آورم که در مرحله‌ی پیش از تولید آن‌ها شش هفته تمرین سخت بیشتر از بازیگران مرد برای من برنامه‌ریزی کردند. این کار بسیار توهین‌آمیز بود."

"کار ایتالیایی" بر اساس فیلمی بریتانیایی به همین نام محصول ۱۹۶۹ ساخته می‌شد و ترون در مقابل "مارک والبرگ"، "ادوارد نورتن"، "جیسون استاتهام"، و "دونالد ساترلند" در نقش گروهی از سارقان طلا بازی کرد.

به گزارش 30نما، ترون می‌گوید نحوه‌ی برخورد متفاوت با همبازیان مردش به‌شدت او را خشمگین ساخته بود: "می‌گفتم: "بسیار خوب، می‌خواهید این بازی را شروع کنید، زود باشید. به روشنی به یاد می‌آورم که در حین یکی از جلسات آزمایشی "مارک والبرگ" ماشین را کنار کشید و استفراغ کرد برای اینکه با انجام حرکت ۳۶۰ درجه به او حالت تهوع دست داده بود."

ترون در دوران بازیگری خود برای "هیولا" برنده‌ اسکار شده و در فیلم‌های اکشن دیگری چون "ایان فلاکس"، "بلوند اتمی" و اخیراً "گارد کهن" نت‌فلیکس ظاهر شده. او می‌گوید نحوه‌ی رویکردش به اکشن در مقایسه با "گارد کهن" بسیار متفاوت بوده است: "وقتی که بازی در فیلم‌های اکشن را به تازگی آغاز کرده بودم، برای من بسیار اهمیت داشت که ثابت کنم: "بله، من می‌توانم مبارزه کنم و این مرد را شکست دهم و نجات پیدا کنم." تمایل زیادی در من وجود داشت که این مسئله را به مخاطبی ثابت کنم که سال‌ها می‌گفت: "نه، یک زن هرگز نمی‌تواند با مردی با این اندازه مبارزه کند.""

موفقیت فیلم "گارد کهن" که بنابر ادعای نت‌فلیکس ۷۲ میلیون بیننده داشته حتی برای ترون نیز کاملاً قابل درک نیست. او در مصاحبه با ورایتی می‌گوید: "کمی عجیب است، نه؟ کمی گیج‌کننده است."

 

شارلیز ترون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین