کد خبر: 51126 A

خسرو سینایی به کرونا مبتلا شد/ حال وخیم آقای کارگردان

خسرو سینایی به کرونا مبتلا شد/ حال وخیم آقای کارگردان

کارگردان "عروس آتش" به بیماری کرونا مبتلا شده و به دلیل عفونت ریه، زیر دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) قرار گرفته است.

ایران آرت: خسرو سینایی، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران به دلیل ابتلا به کرونا، در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امیراعلم بستری شده است. او به دلیل عفونت ریه، زیر دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) قرار گرفته است.

حبیب احمدزاده، داستان‌نویس و فیلمساز کشورمان، با اعلام این خبر، درباره آخرین وضعیت سینایی در بیمارستان نوشت: "هرگز دوست ندارم از هیچکس چنین درخواست دردمندانه‌ای داشته باشم، ولی اکنون به دعای خیر شما عزیزان دل، برای دوست گرانقدر و انسان شریف و برادر بزرگوارم، جناب استاد خسرو سینایی به خالصانه‌ترین شکل محتاجم. واقعا مگر سینمای ایران چند مرد کهن اینچنینی دارد؟ او اکنون به واسطه عفونت توامان ریه و نیز بیماری کرونا در بخش ویژه بیمارستان امیر اعلم از دیروز  بستری و تحت تنفس کمکی با دستگاه ونتیلاتور است. همگی از ته دل برای بهبودش با هرزبانی دعا کنیم."

این سینماگر که متولد سال ۱۳۱۹ در ساری است، پس از پایان تحصیلاتش در اتریش و بازگشت به ایران، مشغول به فیلمسازی شد و آثاری چون "هیولای درون"، "مرثیه گمشده"، "عروس آتش"، "مثل یک قصه" و "جزیره رنگین" را کارگردانی کرد.

سینایی در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای فیلمنامه "عروس آتش"، سیمرغ بلورین گرفت و در دومین جشنواره فیلم فجر برای فیلم "هیولای درون"، لوح رزین بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

خسرو سینایی کارگردان کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین