کد خبر: 51323 A

"شکوفه‌های شانگهای" سریال می‌شود

"شکوفه‌های شانگهای" سریال می‌شود

این سریال با اقتباس از رمان "شکوفه‌ها" اثر "جی یوچنگ" ساخته خواهد شد؛ رمانی که تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده است.

ایران آرت: ونگ کار وای، کارگردان مشهور چینی اخبار مربوط به ساخت نخستین سریال تلویزیونی خود با عنوان "شکوفه‌های شانگهای" را تأیید کرد.

به گزارش ایندی وایر، این سریال با اقتباس از رمان "شکوفه‌ها" اثر "جی یوچنگ" ساخته خواهد شد؛ رمانی که تاکنون جوایز متعددی را از آن خود کرده است. "ونگ کار وای" البته تنها کارگردانی قسمت اول این سریال را عهده‌دار خواهد بود، چرا که در اصل نام وی به‌عنوان تهیه‌کننده این سریال مطرح شده است. "پیتر پائو" فیلمبردار برنده جایزه اسکار نیز در ساخت سریال " شکوفه‌های شانگهای" با ونگ کار وای همکاری خواهد کرد. او در سال2000 به‌خاطر فیلمبرداری فیلم "ببر خیزان، اژدهای پنهان"، جایزه اسکار را از آن خود کرده بود.

ونگ کار وای درباره این سریال می‌گوید: رمان برجسته "شکوفه‌ها" اثر "جین یوچنگ"، مبنای خوبی برای تصویر‌سازی‌ از شهر زادگاهم، شهری که عاشق آن هستم، بود. با این سریال می‌توانم از تماشاگران دعوت کنم در فتنه‌ها و دسیسه‌های زیر پوست شهر شانگهای و سبک و شیوه زندگی مردمان این شهر در دهه1990 غوطه‌ور شوند. سال‌های دهه1990، سال‌های هیجان‌انگیزی بودند، در این سال‌ها مسیر شانگهای به سمت پیشرفت و توسعه هموار شد. 

این سریال در تجلیل و گرامیداشت فیلم دیگر کار وای "در حال و هوای عشق"(2000)، ساخته می‌شود. این سریال دوباره ونگ کار وای را به زادگاهش بازگردانده است. اگرچه نام او امروزه با سینمای هنگ‌کنگ پیوند خورده اما "ونگ کار وای" اصالتا متولد شانگهای پایتخت تجاری چین است، او همچنین تحصیلات خود را در این شهر به پایان برده است.

ونگ کار وای در حالی کارگردانی قسمت اول این سریال را انجام خواهد داد که از سال2013 و زمان ساخت فیلم "استاد بزرگ " پشت دوربین قرار نگرفته بود. البته او پس از فیلم"استاد بزرگ"، قصد داشت سریال "جنگ‌های تانگ" را برای آمازون بسازد، البته این پروژه هیچ‌وقت اجرا نشد. او همچنین اخیرا قصد داشت فیلم"شکوفه‌ها" را جلوی دوربین ببرد که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، ساخت این فیلم در فوریه 2020متوقف شد.

شعبه "شیانگشان"کمپانی "جت تون" متعلق به "ونگ کار وای"، ساخت سریال"شکوفه‌های شانگهای" را عهده‌دار خواهد بود. کمپانی پخش"بلاک 2" که با "جت تون" مرتبط است نیز پخش بین‌المللی این سریال را به‌عهده خواهد داشت. این سریال از طریق پلتفورم ویدئویی، کمپانی "تنسنت پیکچرز" عرضه خواهد شد، چرا که این کمپانی حق پخش ‌این سریال در داخل چین را پرداخت کرده است.

 

کارگردان سینما سینمای چین ونگ کار وای
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین