کد خبر: 51334 A

تنها بازیگری که هرگز کرونا نمی‌گیرد

تنها بازیگری که هرگز کرونا نمی‌گیرد

ساخت یک فیلم با بازیگری که در برابر ویروس کرونا مقاوم است، توجه همه را به خود جلب کرده است.

ایران آرت: از زمانی که ویروس کرونا دنیاگیر شد و هراس مبتلا شدن به «کووید ۱۹» به جان مردم افتاد، کسب و کارهای گوناگون برای ایمنی کارکنان کرکره‌ها را پایین کشیدند. سینما هم از این قاعده مستثنی نبود و تولیدات متوقف شدند تا عوامل فیلم از جمله بازیگران در امان بمانند. 

​به گزارش خبرآنلاین، در این آشفته بازار اما ساخت یک فیلم با بازیگری که در برابر ویروس کرونا مقاوم است، توجه همه را به خود جلب کرده است. این بازیگر از جنس بازیگرانی که تا کنون بر پرده سینما دیده‌ایم، نیست و از دنیای دیگری می‌آید. 

هوش مصنوعی بازیگر در فیلم ۷۰ میلیون دلاری

نامش اریکا است. دختری بازیگر با تمام ویژگی‌های ظاهری انسان که قرار است در پروژه‌ای ۷۰ میلیون دلاری نقش بازی کند. در این پروژه سینمایی که «بی» نام گرفته است، داستانی هیجان‌انگیز درباره یک کشف خطرناک و ماجراهای پیرامونش که اریکا در مرکز آن قرار دارد، روایت می‌شود. 

پیش از اریکا هم ربات‌های بسیاری در سینما جلوی دوربین ظاهر شده‌اند، اما چیزی که این موجود را با باقی آن‌ها متمایز می‌کند ادعایی است که درباره هوش مصنوعی آن مطرح شده است. اریکا قرار است مثل یک انسان جلوی دوربین نقش بازی کند و با استفاده از هوش مصنوعی خود احساسات و حرکات انسان را شبیه‌سازی کند. 

کیوشی ایشیگورو یکی از خالقان اریکا درباره ماهیت اختراع خود که حالا نخستین هوش مصنوعی بازیگر جهان شده است، می‌گوید: «بازیگران برای نقش بازی کردن از تجربه‌های خود در دنیای واقعی بهره می‌برند اما درباره اریکا ماجرا اینگونه نیست او از آغاز برای نقش بازی کردن خلق شده است. او در مراحل گوناگون یاد گرفته است احساساتش را بروز دهد، سرعت حرکاتش را کنترل کند و در عین حال با زبان بدن سخن بگوید.»

بازیگران هوش مصنوعی رقیب انسان‌ها می‌شوند

حالا دیگر آژانس‌های بازیگری به بازیگران هوش مصنوعی هم خدمات می‌دهند. «CAA» که در جهان سینما از مشهورترین آژانس‌های بازیگری است و به ستاره‌هایی چون اسکارلت جوهانسون و ویل اسمیت خدمات می‌دهد حالا بازیگری به نام میکلا را به فهرست هنرمندانش افزوده است. 

میکلا هم مثل اریکا انسان نیست، فراورده فناوری است و در دسته هوش مصنوعی جای می‌گیرد. میکلا دختر ۱۹ برزیلی است که سال ۲۰۱۶ در اینستاگرام به دنیا معرفی شد. او که همیشه در ۱۹ سالگی می‌ماند، بیمار نمی‌شود، از کار زیاد خسته نمی‌شود، با پیوستن به این آژانس بازیگری دنبال کار در دنیای سینما، تلویزیون و تبلیغات می‌گردد. 

«میکلا» یک ربات در فضای مجازی است. این محصول تازه فناوری سال ۲۰۱۶ در یک شرکت کالیفرنیایی متولد شد، و در اینستاگرام ۲ میلیون دنبال‌کننده دارد. در دنیایی که بیشتر وقتمان را پای نمایشگرهای تلفن یا کامپیوتر و تلویزیون می‌گذرانیم، نمی‌توان امثال میکلا را واقعی ندانست!

هالیوود غیرممکن را ممکن کرد!

دوران عجیبی شده است. حالا در سطح اول سینمای جهان هر آنچه را که اراده کنیم می‌توان بر پرده سینما نمایش داد. حتی می‌توان بازیگران درگذشته را بازگرداند تا چند سکانسی نقش بازی کنند!

خیلی وقت است که به جادوی گرافیک کامپیوتری عادت کرده‌ایم و همین است که دیدن چهره ریف فاینز در نقش لرد ولدمورت باعث حیرتمان نمی‌شود. اصلا عجیب نیست وقتی می‌شنویم پل واکر پس از آن تصادف غم‌انگیز به صحنه «سریع و خشمگین» برگشته است. 

با کمک فناوری‌های پیشرفته گرافیک کامپیوتری حتی مارتین اسکورسیزی به فکر بازگرداندن جوانی به چهره سالخورده رابرت دنیرو و آل پاچینو در «ایرلندی» افتاد. ویل اسمیت هم در «مرد دوپیکر» روبه‌روی نسخه جوان خودش بازی کرد. 

با این حساب انگار فیلمسازان از این پس بدون نیاز به حضور فیزیکی تمام عیار یک بازیگر مشهور می‌توانند او را روی پرده سینما نمایش دهند. این ماجرا را کنار نخستین گام‌های عملی هوش مصنوعی در عرصه بازیگری، آینده‌ دنیای سینما را دگرگون خواهد کرد. 

اینکه فیلمساز هر چهره‌ای را که خواست در فیلمش به کار بگیرد و با استفاده از هوش مصنوعی به مانند یک بازیگر حرفه‌ای از او بازی بگیرد، انگار چندان دور از واقعیت نیست، و شاید در چند سال آینده عملی شود. 

به این ترتیب زنگ خطر نه برای بازیگران حرفه‌ای اکنون سینما، بلکه برای آن‌ها که در آینده می‌خواهند در این دنیای جادویی گام بگذارند به مرور به صدا در خواهد آمد. 

هوش مصنوعی بازیگر بازیگر زن کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین