کد خبر: 51644 A

درگذشت خانم بازیگری که سینما را در اوج رها کرد

درگذشت خانم بازیگری که سینما را در اوج رها کرد

لیندا مانز بازیگر آمریکایی فیلم‌های کارگردانانی چون ترنس مالیک، دنیس هاپر و فیلیپ کافمن در سن ۵۸ سالگی بر اثر بیماری درگذشت.

ایران آرت: لیندا مانز متولد ۱۹۶۱ در نیویورک، اولین بار در سن ۱۵ سالگی در فیلم "روزهای بهشت" ساخته "ترنس مالیک" مقابل دوربین رفت و در نقش دختری بازی کرد که همراه برادر بزرگترش به مسافرت می‌رود.

در این فیلم کلاسیک دهه ۱۹۷۰ میلادی "ریجارد گر"، "بروک آدامز" و "سم شپرد" نیز حضور داشتند و "لیندا مانز" روایت داستان این فیلم عاشقانه و شاعرانه را بر عهده داشت. 

او پس از بازی در فیلم "سرگردانان" به کارگردانی "فیلیپ کافمن" در سال ۱۹۷۹ در فیلم "بلای ناگهانی" با بازی و کارگردانی "دنیس هاپر" حضور یافت و این فیلم در بخش رقابتی جشنواره کن یکی از نامزدهای نخل طلا بود.

به گزارش ایسنا، "مانز" که بازیگری را کنار گذاشته بود در سال ۱۹۹۷ و توسط "هارمونی کورین" متقاعد به بازی در فیلم "گومو" سد و در این درام در نقش مادر یک خانواده طوفان زده در شهر کوچکی در ایالت اوهایو بازی کرد.

اخرین حضور "لیندا مانز" در سینما در همان سال ۱۹۹۷ رقم خورد، جایی که او در درام "بازی" ساخته "دیوید فینچر" در کنار "مایکل داگلاس" و "شین پن" مقابل دوربین رفت.

 

بازیگر زن خانم بازیگر ترنس مالیک لیندا مانز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین