کد خبر: 52200 A

اسکارلت جوهانسون در هیبت یک زن فمینیست

اسکارلت جوهانسون در هیبت یک زن فمینیست

اسکارلت جوهانسن که نقش "بیوه‌ سیاه" را بازی کرده به تازگی در مصاحبه‌ای گفته که فمینیسم در دل داستان "بیوه‌ سیاه" نفهته است.

ایران آرت: فیلم بعدی مارول "بیوه‌ی سیاه" است اما اولین عنوان این استودیو نیست که برای یک شخصیت قهرمان زن ساخته می‌شد. این افتخار را "کاپیتان مارول" به خود اختصاص داد اما این به معنی تهی بودن "بیوه‌ی سیاه" از مسائل فمینیستی و زنانه‌ی جامعه‌ی امروز نیست. 

اسکارلت جوهانسن که نقش "بیوه‌ی سیاه" را بازی کرده به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی "امپایر" گفته است که فمینیسم در دل داستان "بیوه‌ی سیاه" نفهته است. او پاسخ بسیار روشنی به آن دسته از افراد می‌دهد که تمایل دارند بدانند آیا "ناتاشا رومانوف" یک فمینیست است یا نه.

جوهانسن می‌گوید: "فکر می‌کنیم این فیلم به شکل مشخص بازتاب‌دهنده‌ی جنبش‌های "تایمز آپ" و "می‌‌تو" است. اگر به چنین مسائلی نمی‌پرداختیم و اگر این فیلم یک سر به سراغ‌شان نمی‌رفت، فرصت بزرگی را از دست می‌دادیم. به نظر من، به ویژه برای "کیت [شورتلند" کارگردان فیلم] بسیار اهمیت داشت فیلمی در مورد زنانی بسازد که به زنان دیگر یاری می‌رسانند، کسانی که زنان دیگر را از شرایطی سخت می‌رهانند. یک نفر از من پرسید آیا ناتاشا یک فمینیست است یا نه. البته که هست، واضح است. سؤال احمقانه‌ای است."

به نوشته 30نما، استودیوی مارول جزئیات زیادی در مورد داستان فیلم فاش نکرده و این اتفاق تا ماه نوامبر که فیلم روی پرده برود نخواهد افتاد. بنابراین نمی‌توان به درستی درک کرد که منظور جوهانسن از اینکه فیلم بازتاب‌دهنده‌ی جنبش‌های ضد آزار جنسی است چیست. "بری لارسن" وقتی در حین برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی "کاپیتان مارول" به همین مسائل پرداخت، گروهی از هواداران مرد سفید پوست ادعا کردند که او با مردان سفید پوست حمله کرده. بنابراین باید دید جوهانسن نیز هدف ترول‌ها و هواداران مرد قرار می‌گیرد یا اینکه سابقه‌ی طولانی او در فیلم‌های مارول سبب می‌شود از او بگذرند.

"بیوه‌ سیاه" در حال حاضر قرار است ۶ نوامبر (۱۶ آبان ماه ۱۳۹۹) در آمریکا اکران شود.

 

اسکارلت جوهانسون بیوه سیاه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین