کد خبر: 52317 A

امیر جدیدی تصنعی و بی روح است؟/ دفاع آقای کارگردان از ستاره فیلمش

امیر جدیدی تصنعی و بی روح است؟/ دفاع آقای کارگردان از ستاره فیلمش

کارگردان "لتیان" به انتقادها از بازی امیر جدیدی و اتهام شبهات داستان فیلمش به "درباره الی" اصغر فرهادی واکنش نشان داد.

ایران آرت: فیلم سینمایی «لتیان» به کارگردانی علی تیموری، چند روزی است که به صورت آنلاین اکران شده است. این فیلم درباره چند جوان است که راهی سفر می شوند و در آنجا رازهایی از گذشتۀ هر کدام برملا می شود. داستانی شبیه به فیلم «درباره الی» که البته تیموری تقلید از فیلم اصغر فرهادی را رد می کند.

به  نقل از خبرنیوز، یکی دیگر از انتقادهایی که به لتیان وارد می شود مربوط به بازی امیر جدیدی است که برخی آن را تصنعی و بی‌روح می دانند . این نوع بازی از هنرپیشه ای که قبلا سیمرغ گرفته بعید بوده و برای تماشاگر باورپذیر نیست.

تیموری در گفتگو با خبر نیوز می‌گوید: «هر فیلمی نقاط ضعف و قوت دارد. فیلم من هم قطعاً نقاط ضعفی دارد اما بازی امیر جدیدی جزو آن نقطه ضعف ها نیست. برای اینکه او در «لتیان» یک تیپ را بازی می‌کند و شخصیت نیست. آقازاده ها در ایران یک تیپ نیستند که ما بگوییم چون این تیپ افراد، فلان رفتار را دارند پس مانی هم باید این گونه باشد . امیر جدیدی یک خصوصیاتی از این شخص را که آدمی از یک طبقه نوپای اجتماعی هست را بازی می کند. از طرف دیگر، طبق فیلمنامه، مانی سابقه بستری شدن در بیمارستان اعصاب و روان را داشته پس باید این ماجرا در بازی اِگزجرۀ امیر جدیدی نمود پیدا می کرد. ضمن اینکه لحظاتی از بازی او دچار ممیزی شد که اگر در فیلم وجود داشت این انتقادها را کمتر می کرد.

وی با انتقاد از رفتار برخی رسانه ها گفت: « نکته مهمتر این است که باید ببینیم انتقادها از طرف چه کسانی مطرح می‌شود؟ ما یک سری تماشاگر حرفه‌ای داریم که عقیده شان قابل احترام است و هر نظر مثبت یا منفی که در مورد فیلم دارند برای شخص من دلگرم‌کننده و مفید است . اما مشکل به جریانی برمی‌گردد که نه به فیلم من بلکه به خیلی از فیلم های دیگر هجمه وارد می کنند و در فضای مجازی، جوِ مسموم راه می‌اندازند. آنها نظریاتی می‌دهند که نه منصفانه است و نه کارشناسی شده. متاسفانه همیشه جریان‌های مخالف و کارشکن وجود دارند. حداقل فکر می‌کنم این قضایا از زمان جشنواره فجر و به دلیل این‌که من به دو سه جریان خاص تاختم، آغاز شد. این افراد دلسوز سینما نیستند.کسانی هستند که دارند ریشۀ سینما را می‌زنند. از یک طرف باعث دلسردی فیلمساز می شوند و از طرف دیگر مردم را از سینما دور می‌کنند .

 

امیر جدیدی علی تیموری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین