کد خبر: 52382 A

فرش سبز جشنواره زوریخ زیر پای جانی دپ

فرش سبز جشنواره زوریخ زیر پای جانی دپ

قرار است جانی دپ به زوریخ بیاید تا به معرفی فیلمی با عنوان "سبوی طلا: چند دور با شین مک‌گوان" که خود از تهیه کنندگانش بوده، بپردازد.

ایران آرت: جشنواره فیلم زوریخ در حالی در سال ۲۰۲۰ فرش سبزش را پهن می‌کند که ۴ فیلم ایرانی در فهرست فیلم‌های حاضر در این دوره جا گرفته‌اند.

این جشنواره نخستین جشنواره امسال است که با برنامه کامل و به صورت فیزیکی پس از شیوع کرونا برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، برگزارکنندگان جشنواره که به هیچ وجه قصد لغو شانزدهمین دوره این جشنواره را نداشتند از مدتی پیش اعلام کردند این جشنواره از ۲۴ سپتامبر تا ۴ نوامبر (۳ تا ۱۳ مهر) در سوییس برگزار می‌شود.

این جشنواره امسال ۱۶۵ فیلم از ۴۷ کشور دنیا را به نمایش می‌گذارد که ۲۳ عنوان از آنها نخستین اکران جهانی‌شان را در این جشنواره تجربه می‌کنند و برای نخستین بار در دنیا دیده می‌شوند. از این میان ۱۱ فیلم برای نخستین بار اکران بین‌المللی خواهند داشت و برای اولین بار به جز کشور سازنده در کشور دیگری دیده می‌شوند.

در فهرست امسال فیلم‌های این جشنواره آثاری از سینمای ایران نیز به چشم می‌خورد.

فیلم سینمایی «بندر بند» ساخته منیژه حکمت محصول ایران و آلمان در بخش نمایش‌های ویژه و مستند «سایه‌های بی خورشید» ساخته مهرداد اسکویی در بخش خطوط مرزی این رویداد روی پرده می‌روند.

از فیلم‌های دیگری که در فهرست فیلم‌های این دوره جشنواره فیلم زوریخ جای گرفته‌اند می‌توان از «۸۰ هزار شنیتسل» ساخته هانا شوایر از آلمان و فیلم سوییسی «واندا، شگفتی من» ساخته بتینا اوبرلی یاد کرد.

این فستیوال همچنین هشت فیلم را در بخش کانون توجه مردم به نمایش درمی‌آورد که اکران بین‌المللی مستند «معارض» که ۲ اکتبر به نمایش درمی‌آید در دومین سالگرد کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی از جمله آنهاست.

امسال سهم کارگردان‌های زن حدود ۵۰ درصد از فیلم‌های فهرست است.

بازیگران مهمان و حاضر در این دوره نیز از چهره‌های نامداری تشکیل شده و قرار است جانی دپ به زوریخ بیاید تا به معرفی فیلمی با عنوان «سبوی طلا: چند دور با شین مک‌گوان» که خود از تهیه کنندگانش بوده، بپردازد. این مستند برای نخستین بار در کشوری آلمانی زبان به نمایش درمی‌آید و درباره گروه فولک پانک ایرلندی «پوگیز» است.

علاقه‌مندان همچنین می‌توانند شاهد حضور تیل شوایگر بازیگر آلمانی و ژولیت بی نوش و مای‌وین بازیگران فرانسوی روی فرش سبز این جشنواره باشند. این سه همراه رالف لیسی فیلمساز سوییسی و اولیویا کولمن بازیگر اسکاری بریتانیایی برندگان جوایز چشم طلای امسال این جشنواره خواهند بود.

 

جانی دپ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین