کد خبر: 52385 A

انتقادها از فیلم جنجالی "خوشگل‌ها" بالا گرفت

انتقادها از فیلم جنجالی "خوشگل‌ها" بالا گرفت

انتشار فیلم فرانسوی و جنجالی "خوشگل‌ها" در نتفلیکس، موج جدیدی از انتقادات را روانه این شبکه کابلی کرده است.

ایران آرت: فیلم فرانسوی و جنجالی "خوشگل‌ها" که داستانی در مورد یک دختر خردسال سنگالی در پاریس روایت می‌کند که رؤیای پیوستن به گروه رقص مدرسه‌اش را دارد، دوباره موج جدیدی از انتقادات را متوجه نت‌فلیکس کرد. معترضین معتقدند از کودکان در این فیلم سوءاستفاده‌ی جنسی شده است. 

با انتشار فیلم "خوشگل‌ها" از نت‌فلیکس در تاریخ ۹ سپتامبر، هشتگ #CancelNetflix پنجشنبه ۱۰ سپتامبر در توئیتر ترند شد. پتیشنی که در Change.org راه‌اندازی شده از مشترکین نت‌فلیکس می‌خواهد به خاطر عرضه شدن این فیلم اشتراک‌شان را لغو کنند. این پتیشن در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار مرتبه امضاء شده است.

انتقادات از این فیلم در ماه آگست با انتشار پوسترهای فیلم شدت گرفت. نت‌فلیکس در آن زمان به خاطر تصاویر زننده‌ی پوسترها عذرخواهی کرد و گفت از این بابت "عمیقاً متأسف" است چرا که نه استفاده از آن جایز است و نه فیلم را به درستی معرفی می‌کند. "خوشگل‌ها" به کارگردانی "میمونا دوکوره" در جشنواره‌ی فیلم ساندنس روی پرده رفت و جایزه‌ی بهترین کارگردانی را تصاحب کرد. این فیلم از فیلم کوتاه دوکوره (Maman(s)) که در سال ۲۰۱۶ ساخته شده بود الهام گرفته شده است. 

به گزارش 30نما، "ماری مارگارت اولوهان" روزنامه‌نگار محافظه‌کار "دیلی کالر" با انتشار ویدیویی از رقص دخترها در فیلم، پنجشنبه در صفحه‌ی توئیترش نوشت: "نت‌فلیکس مشکلی با این تصاویر ندارد. بسیاری از افراد از این فیلم حمایت می‌کنند. فرهنگ ما به این جا رسیده. متوجه هستم که این ویدیو ناراحت‌کننده است و دختران خردسال را به شکلی وحشت‌آور نشان می‌دهد. اما آن را به اشتراک گذاشتم برای کسانی که می‌گویند فیلم "خوشگل‌ها" بی‌ضرر است."

نت‌فلیکس همزمان با ترند شدن هشتگ و شدت گرفتن انتقادات ساعاتی پیش مجبور به انتشار بیانیه‌ی دیگری شد و از فیلمش دفاع کرد. سخنگوی این شبکه می‌گوید: "فیلم "خوشگل‌ها" یک اظهار نظر اجتماعی علیه نگاه جنسی به کودکان است. فیلمی برنده‌ی جایزه و داستانی اثرگذار است در مورد فشاری که بر روی دختران جوان در جامعه و در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد – ما تمامی کسانی که به این مشکلات اهمیت می‌دهند را تشویق می‌کنیم فیلم را نگاه کنند."

دوکوره در مصاحبه‌ای تحت عنوان "چرا خوشگل‌ها را ساختم" می‌گوید: "دختران ما می‌بینند که زن هرچه در شبکه‌های اجتماعی سکشوالیزه شود موفق‌تر است. و بله این خطرناک است." کارگردان می‌گوید شخصیت "امی" در فیلم می‌تواند دو مدل زنانگی انتخاب کند. یکی آن نوع زنانگی سنتی ارائه شده توسط مادر مسلمانش، و دیگری زنانگی گروه رقص "خوشگل‌ها". دوکوره می گوید:‌""امی" باور دارد که می‌تواند به پیوستن به گروه رقص به آزادی برسد. اما آیا این آزادی حقیقی است؟ به ویژه وقتی یک کودک هستید؟ البته که نه. من برای این فیلم از جانم مایه گذاشتم زیرا این داستان زندگی من است."

 

هالیوود نتفلیکس خوشگل ها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین