کد خبر: 5239 A

مرضیه برومند: مردم گرسنه هم موسیقی می‌خواهند!

مرضیه برومند: مردم گرسنه هم موسیقی می‌خواهند!

مرضیه برومند می‌گوید: ما در شرایطی قرار داریم که برخی از کاندیداها مدام اعلام می‌کنند که مشکل امروز مردم ما موسیقی و هنر نیست. این حرف از اساس نادرست است.

ایران آرت: "مقایسه عملکرد دولت‌ها برای تمام اقشار جامعه کار دشواری نیست. هرکس در هر جایگاه اجتماعی، شغل و صنفی که باشد می‌تواند شرایط یک دولت را با دولت‌های دیگر مقایسه کند. اهالی فرهنگ و هنر نیز از این قاعده مستثنی نیستند و می‌توانند عملکرد دولت یازدهم را با عملکرد دولت‌های پیشین مقایسه کرده و به یک جمع‌بندی برسند. "

مرضیه برومند در روزنامه امروزِ آرمان امروز نوشت: بنده به‌عنوان کسی که در سال‌های فعالیت هنری‌ام با دولت‌های گوناگونی سروکار داشته‌ام، می‌توانم حداقل برای خودم یک بررسی انجام داده و نقاط مثبت و منفی دولت یازدهم را بسنجم. از زمانی که دولت یازدهم سکان هدایت کشور را به دست گرفت، فشار کمتری بر روی هنرمندان بوده و ما توانسته‌ایم در فضایی آزادتر و راحت‌تر به فعالیت‌های هنری خود بپردازیم. هرچند این فشار همچنان بر روی اهالی تئاتر، سینما، ادبیات و موسیقی به کرات وجود داشته است که به عنوان نمونه می‌توانیم به موضوع لغو کنسرت‌ها در برخی از شهرها و استان‌های کشور اشاره کنیم. خوشبختانه دولت یازدهم به‌خوبی توانست در حوزه روابط بین‌الملل، نفت و انرژی و مهار تورم موفق عمل کند و کشور را از وضعیت بحرانی که در آن قرار گرفته بود نجات دهد.

دلیل حمایت ما از جناب دکتر روحانی و اعضای محترم هیات دولت نیز همین است. آنها تلاش می‌کنند و همین تلاش باعث می‌شود که ما صبر و تحمل کنیم تا همه چیز به روال درست خود بازگردد. وزیر امورخارجه در این چهار سال به‌خوبی توانست از حق مردم ایران دفاع کند و جایگاه کشور ما در جامعه بین‌المللی را بالا ببرد. اما در این میان برخی هرچقدر زور داشتند و از هر جا که دستشان کوتاه بود، بر سر اهالی فرهنگ و هنر خالی کردند. بنده همان‌قدر که علاقه دارم جناب دکتر روحانی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری رای بیاورند، به همان میزان نیز از ایشان و وزارت محترم ارشاد و فرهنگ اسلامی توقع دارم که هوای فرهنگ و هنر کشور را بیش از پیش داشته باشند.

ما در شرایطی قرار داریم که برخی از کاندیداها مدام اعلام می‌کنند که مشکل امروز مردم ما موسیقی و هنر نیست. این حرف از اساس نادرست است. چه کسی گفته که هنر مشکل مردم نیست؟ اگر هنر دغدغه نبود که قرن‌ها در جامعه ما و تمام جوامع بشری به‌عنوان یک موضوع کلان و مهم در دستور کار قرار نمی‌گرفت. اگر فرهنگ و هنر اهمیت نداشت، چرا باید شعر، ادبیات و موسیقی در این مرز و بوم سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل شود؟ حال عده‌ای می‌گویند که مردم گرسنه هستند و مردم گرسنه موسیقی نمی‌خواهند. این ادعا کاملا نادرست است. از زمانی که هنر در میان انسان‌ها پدید آمد، دغدغه تمام هنرمندان در تمام عرصه‌ها اعم از ادبیات، موسیقی، هنرهای تجسمی، سینما، تئاتر و... رساندن صدای مردم گرسنه و رنج‌دیده به افراد سیر و طبقه الیت جامعه از نظر مالی بوده است.

اینها دردهایی بوده‌اند که از طریق همین هنر فریاد زده شده‌اند و شک نکنید اگر چراغ هنر خاموش شود، تمام جامعه از آن متضرر خواهند شد. مگر هنر ابزاری برای بیان رنج انسان‌ها نیست؟ پس با چه تدبیری تصمیم می‌گیریم که آن را از دستور کار خود خارج کرده و بگوییم که مردم دغدغه موسیقی و هنر ندارند و برای آن هیچ برنامه‌ای ارائه ندهیم؟ در پایان امیدوارم که دولت یازدهم بتواند به راه خود ادامه بدهد و در ادامه این مسیر نیز بتواند کاستی‌های موجود را با همتی بلندتر برطرف سازد. برای حل مشکلات موجود بدون‌تردید هنر یکی از ابزارهایی است که در اختیار دولتمردان قرار دارد و می‌توانند از آن نهایت بهره را ببرند.

حسن روحانی سید ابراهیم رئیسی محمد باقر قالیباف مرضیه برومند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین