کد خبر: 52409 A

استقبال مردم آمریکای لاتین از سریال‌های ترکی

استقبال مردم آمریکای لاتین از سریال‌های ترکی

سریال‌های ترکی با قدرت در شبکه‌های اینترنتی میان ساکنان آمریکای لاتین جایگاه خود را حفظ کرده‌اند.

ایران آرت: سریال‌های ترکی در میان مخاطبان کشورهای آمریکای لاتین بسیار پرطرفدار بوده و گاهی شبکه‌های تلویزیونی این کشورها را به تصرف خود درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، الجزیره با اعلام خبر بالا توضیح داده است: «سریال‌های ترکی قبل از آمدن کرونا شبکه‌های کشورهای آمریکای لاتین را تصاحب کرده و به بیشترین درصد تماشا میان آمریکایی‌ها رسیدند.

اکنون که با آمدن کرونا بازار شبکه‌های اینترنتی داغ شده، باز هم سریال‌های ترکی با قدرت در شبکه‌های اینترنتی میان ساکنان آمریکای لاتین جایگاه خود را حفظ کرده‌اند.»

الجزیره سپس به مطلبی از روزنامه لوس آندیس آرژانتینی اشاره کرده که در آن برخی ویژگی های مثبت سریال های ترکی مورد توجه قرار گرفته است و بدون ابراز نگرانی از نفوذ این مجموعه ها در شبکه های ملی و مردم کشورهای آمریکای لاتین، حتی به نوعی حمایت از سریالهای ترکی هم محسوب می شود!

در گزارش این روزنامه آرژانتینی آمده است: «سریال‌های ترکی شبکه‌های تلویزیونی ملی و پس از آن شبکه‌های اینترنتی آمریکای لاتین را به تصرف خود درآورده اند. وقتی برای نخستین بار پای سریال‌های ترکی با سریال‌هایی هم چون «حریم سلطان» به تلویزیون کشورهای آمریکای لاتین باز شد، انتظار نمی‌رفت که این سریال‌ها تا این اندازه مورد استقبال شهروندان کشورهای آمریکای لاتین قرار بگیرند.»

نویسنده این گزارش معتقد است، «سریال‌های ترکی مثل سریال‌های محلی کشورهای آمریکای لاتین فقط به موضوع عشق نپرداخته‌اند. کارگردانان و تهیه‌کنندگان ترکیه پا را فراتر گذاشته و در کنار مسائل عاشقانه به موضوعاتی همچون انتقام، خیانت و قدرت هم پرداخته‌اند. آن‌ها سریال‌هایشان را بر پایه چالش‌هایی ساخته اند که برای بسیاری از مخاطبان جذاب است.

همچنین سازندگان سریال‌های ترکی به زیبایی‌های بصری آثارشان بسیار توجه داشته و غالبا سریال‌ها را در اماکن سر باز و ساختمان‌های حقیقی تصویربرداری می‌کنند. شخصیت‌های این سریال‌ها به گونه‌ای ساخته و پرداخته می‌شوند که مخاطبانشان در هر کجای جهان فارغ از تفاوت‌های فرهنگی و سیاسی می‌توانند با آن‌ها همذات پنداری کنند.»

این گزارش یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت سریال‌های ساخت ترکیه را توجه به زبان بدن و نیز دقت در جزئیات روابط میان شخصیت‌ها عنوان کرده است. پایان بندی متفاوت نیز نقطه قوت دیگری برشمرده شده است که مردم کشورهای آمریکای لاتین را به سمت سریال‌های ترکی می‌کشاند.

شبکه جهانی نتفلیکس هم مدت‌هاست که بر جذب مخاطب بیشتر برای سریال‌های ترکی تمرکز کرده است و برخی از آن‌ها را به بیننده خود پیشنهاد می‌دهد.

 

سریال سریال ترکی حریم سلطان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین