کد خبر: 52419 A

روایت عجیب خانم بازیگر از بردن اسکار/ بزرگترین دل‌شکستگی من است

روایت عجیب خانم بازیگر از بردن اسکار/ بزرگترین دل‌شکستگی من است

او انتظار داشت بعد از بردن مجسمه طلایی اسکار بهترین پیشنهادها و بزرگترین کارگردان‌ها سراغش بیایند اما اینطور نشد و خودش اسمش را می‌گذارد "طلسم اسکار".

ایران آرت: هالی بری امسال در جشنواره‌ی تورنتو، "کوفته" را به عنوان اولین فیلم بلندش در مقام کارگردان اکران می‌کند. پیش از اکران این فیلم، بازیگر برنده‌ی اسکار با "ورایتی" به گفتگو نشسته و از مهم‌ترین لحظات دوران بازیگری خود از حواشی فیلم "اکس-من" گرفته تا اسپین‌-آف "جیمز باند" که هرگز ساخته نشد و فیلم بدنام "زن گربه‌ای" گفته.

بری در مورد اسکار تاریخی خود برای "مهمانی هیولا" که او را به اولین و تنها بازیگر زن سیاه‌پوست برنده‌ی اسکار در آن سال تبدیل کرد، با صراحت هرچه تمام‌تر حرف می‌زند.

به نوشته 30نما، بری در مورد دوران بازیگری خود پس از کسب اسکار می‌گوید: "فکر کردم: "وای، از این به بعد فیلمنامه‌های فوق‌العاده‌ای برایم می‌فرستند؛ کارگردانان بزرگ به سراغم خواهند آمد. این‌گونه نشد. حتی کمی سخت‌تر شد. اسمش را گذاشته‌اند طلسم اسکار. از شما نمایشی اسکاری انتظار می‌رود. فکر می‌کنم علت [پیشنهاد نشدن نقش] این بود که برای بازیگری چون من جایگاهی وجود نداشت."

بری اضافه می‌کند: "فکر می‌کردم "سینتیا اریوو" [ستاره فیلم "هریت"] سال گذشته اسکار را می‌برد. فکر می‌کردم "روث نگا" [نامزد اسکار "عشق‌ورزی"] بخت بالایی برای کسب اسکار دارد. فکر می‌کردم زنان بسیاری شایستگی آن را دارند. امیدوارم که این اتفاق بیفتد، اما اینکه چرا چنین نشده، پاسخی برایش ندارم."

بری در مورد پیروزی‌ خود در اسکار می‌گوید: "یکی از بزرگ‌ترین دل‌شکستگی‌های من است. صبح روز بعدش، فکر کردم: "من انتخاب شده‌ام تا مسیری را هموار کنم." اما بعد… از خود پرسیدم: "آیا این یک لحظه‌ای تاریخی بود، یا فقط برای خود من اهمیت داشت؟" تمایل داشتم باور کنم که بحث مهم‌تر از اسکار من است. مهم‌تر به نظر می‌رسید زیرا می‌دانستم بازیگران دیگری پیش از من می‌توانستند به این جایزه برسند اما نرسیده بودند. اینکه من برنده‌ی اسکار شده بودم به این معنا نبود که به شکلی جادویی، از روز بعد، جایگاه من مشخص باشد."

پس از کسب اسکار، بری در فیلم "یک روز دیگر بمیر" از چندگانه‌ی "جیمز باند" نقش "جینکس" را بازی کرد و به چنان محبوبیتی رسید که تهیه‌کنندگان این مجموعه به فکر تولید اسپین‌آفی برای این شخصیت افتادند، اما این پروژه با افزایش بودجه‌ی آن تا ۸۰ میلیون دلار هرگز ساخته نشد. 

بری می‌گوید: "بسیار ناامیدکننده بود. از زمانه‌ی خودش پیش بود. هیچ‌کس آماده نبود چنان پولی برای یک فیلم با بازیگر زن سیاه‌پوست خرج کند. از ارزش این کار اطمینان نداشتند."

لغو اسپین‌آف سبب شد بری به پروژه‌ی "زن گربه‌ای" رو آورد که یکی از نکوهش‌شده‌ترین فیلم‌های اقتباس شده از کتاب‌های مصور شد. بری به یاد می‌آورد: "مردم به من می‌گفتند: "نباید در این فیلم بازی کنی. تازه اسکار را برده‌ای." چون فیلم "جینکس" ساخته نشده بود فکر کردم: "این فرصت فوق‌العاده‌ای است برای بازی یک زن رنگین‌پوست در نقش یک ابرقهرمان. چرا که نه؟""

بری در سال ۲۰۰۰ به چندگانه‌ی "اکس-من" پیوست و نقش "استورم" را برای "برایان سینگر" بازی کرد. پیش‌تر گزارش‌هایی در خصوص وجود تنش میان بازیگران و سینگر منتشر شده بود. بری به "ورایتی" می‌گوید: "کار کردن با برایان آسان نیست. منظورم این است که همه آن داستان‌ها را شنیده‌اند – لازم نیست تکرارشان کنم – چالش‌های همکاری با او را می‌دانند، و اینکه او چه مشکلاتی دارد… گاهی، به خاطر این مشکلاتی که نمی‌دانم چیست آرام و قرار ندارد. ما در دماهی هوای زیر صفر درجه بانف، کانادا داشتیم یخ می‌زدیم اما او نمی‌توانست تمرکز کند. ممکن است کمی شما را عصبی کند." بری ادامه می‌دهد:‌ "گاهی از دستش به شدت عصبانی می‌شدم. یکی دو بار با او مشاجره کردم، و چند ناسزا از روی استیصال حواله‌اش کردم."

 

اسکار هالی بری خانم بازیگر هیلی بری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین