کد خبر: 52450 A

اسکورسیزی دست رفیق قدیمی‌اش را گرفت/ ساخت یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های سال

اسکورسیزی دست رفیق قدیمی‌اش را گرفت/ ساخت یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های سال

مارتین اسکورسیزی با پل شریدر، نویسنده فیلم "راننده تاکسی" همکاری کرد تا ضبط فیلم موردانتظار "شمارنده کارت" در حین قرنطینه به پایان برسد.

ایران آرت: فیلم "شمارنده کارت" به کارگردانی "پل شریدر" و بازی "اسکار آیزک" به راحتی یکی از هیجان‌انگیزترین فیلم‌های سال است. آیزک در "شمارنده کارت" که بر روی فیلم ضبط شده نقش قمارباز و کهنه‌سربازی را بازی می‌کند که می‌خواهد به یک مرد جوان در گرفتن انتقام کمک کند. این پروژه در ماه مارس همچون بسیاری دیگر از فیلم‌ها متوقف شد در حالی که تنها پنج روز از تولیدش می‌گذشت. اما شریدر و عواملش موفق شدند به سلامت در میسیسیپی فیلمبرداری را به پایان برسانند، وقتی که فکوس فیوچرز امتیاز پخش آن را خریداری کرد. شریدر به تازگی در مصاحبه با "لس‌آنجلس تایمز" از خصوصیات اثر جدیدش و نحوه‌ی کامل کردن فیلم گفته است. 

شریدر می‌گوید برای به اتمام رساندن پروژه با شماری از همکارانش از جمله "مارتین اسکورسیزی" که "راننده تاکسی" به نویسندگی او را کارگردانی کرده مشورت کرده است:‌ "اتفاقی که افتاد این بود. در حال تدوین بودم. تدوین‌گر من در نیوجرزی است و دستیار تدوین‌گر در تنسی، بنابراین همگی به صورت مجازی تدوین می‌کردیم. چهار صحنه‌ی دیالوگ کلیدی در فیلم میان شخصیت‌های اصلی وجود داشت که فیلمبرداری نکرده بودم. سپس موفق شدم فیلم را برای شماری از افرادی که برای‌شان احترام قائلم به نمایش درآورم، مثل اسکورسیزی که تهیه‌کننده‌ی اجرایی پروژه است، مثل "کنت جونز" و دیگر افراد. چیزی که از آن‌ها پرسیدم این بود: "چهار صحنه‌ی دیگر باید فیلمبرداری کنم. می‌توانم بازنویسی‌شان کنم. اشکال کارم چیست؟ چه چیزی باید اضافه کنم؟ این صحنه‌ها را چگونه باید بنویسم؟"

به گزارش 30نما، کارگردان "اولین اصلاح‌شده" می‌گوید نظرات این افراد سبب شده که او فیلم را به پایان برساند. "تای شرایدن"، "تیفانی هدیش" و "ویلم دافو" دیگر بازیگران این فیلم خواهند بود. 

شریدر ادامه می‌دهد: "توانستم بعضی صحنه‌ها را بازنویسی کنم و روابط شخصیت‌ها را بهبود بخشم. در تمامی فیلم‌ها این اتفاق نمی‌افتد. فیلمبرداری مجدد این صحنه‌ها هزینه‌ی زیادی داشت… این فرصت را داشتم که یک-چهارم صحنه‌های مرتبط با شخصیت‌های اصلی را بازنویسی کنم. همین‌ کار را هم کردم. و متوجه اشکالات کارم شدم. اگر بدون وقفه فیلمبرداری می‌کردم متوجه نمی‌شدم. تنها در مرحله‌ی پس از تولید ممکن بود متوجه شوم. و موجب می‌شد در اتاق [تدوین] به سر و صورت خود بزنم و بگویم ای کاش فرصت فیلمبرداری مجدد بعضی از صحنه‌ها را به دست آورده بودم."

تاریخ پخش فیلم "شمارنده کارت" شریدر هنوز مشخص نشده و بنابر گفته‌ی شریدر پروژه هنوز در مرحله‌ی پس از تولید به سر می‌برد: "تقریباً تمام شده، و به یک ساعت و ۴۹ دقیقه رسیده، مدتی که به نظرم کافی است. بدیهی است که باید موسیقی متن را اضافه کنم، جلوه‌های ویژه هنوز باقی مانده، اما مسئله این است که فشاری برای به اتمام رساندن فیلم در حال حاضر وجود ندارد. با استودیوی فکوس گفتگو می‌کردم، و گفتم که می‌توانم فیلم را تا یک ماه آینده تحویل دهم. اما آن‌ها فیلم را تا یک ماه آینده نمی‌خواهند چون نمی‌دانند با آن چه کنند. گفتند هر چه زمان بخواهی در اختیار داری، چیزی که بر خلاف روش همیشگی استودیوها است."

 

مارتین اسکورسیزی اسکورسیزی پل شریدر شمارنده کارت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین