کد خبر: 52621 A

بازیگر مشهوری که برای ساخت فیلم به فضا می‌رود/ همه چیز درباره اولین فیلم فضایی جهان

بازیگر مشهوری که برای ساخت فیلم به فضا می‌رود/ همه چیز درباره اولین فیلم فضایی جهان

اگرچه تام کروز قرار است بازیگر اصلی این فیلم باشد اما هیجان و اعتماد به نفس خیره‌کننده او باعث نشده خودش را محدود به هنرنمایی کند

ایران آرت: تام کروز به‌عنوان یکی از بهترین بازیگران فیلم‌های اکشن هالیوودی مسئولیت حضور در نخستین فیلم سینمایی فضایی تاریخ سینما را برعهده گرفته است. اما درباره فیلمی که کاملا در فضا فیلمبرداری می‌شود، چه اطلاعاتی وجود دارد؟

این فیلم بدون نام که ساخت و فیلمبرداری آن به صورت رسمی تایید شد، تام کروز را به عنوان ستاره اصلی‌اش در اختیار دارد و نخستین فیلم سینمایی تاریخ سینما است که در فضا و خارج از جو کره زمین ساخته می‌شود. این فیلم که هیچ ارتباطی با مجموعه فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» هم ندارد با همکاری استودیوی سینمایی یونیورسال و مجموعه‌های فضایی ناسا و اسپیس اکس ساخته می‌شود. اسپیس اکس، یک شرکت خصوصی فعال در حوزه امور هوا و فضا است که به ایلان ماسک، میلیاردر شناخته‌شده دنیای فناوری تعلق دارد.

ایرنا نوشت اگرچه تام کروز قرار است بازیگر اصلی این فیلم باشد اما هیجان و اعتماد به نفس خیره‌کننده او باعث نشده خودش را محدود به هنرنمایی کند و او از مدتی پیش در تلاش است تا کمک بیشتری به توسعه پروژه ساخت و فیلمبرداری این فیلم کند. تام کروز در تماسی که با تهیه‌کنندگان استودیوی یونیورسال داشت، به راحتی موفق شد حدود ۲۰۰ میلیون دلار بودجه را در همان ابتدای مذاکرات به دست آورد. با توجه به اعتمادی که آن‌ها به تام کروز دارند، ستاره تکرارنشدنی سینمای اکشن از همین حالا مطمئن است که هیچ محدودیتی برای ساخت نخستین فیلم فضایی تاریخ سینما وجود ندارد.

البته شاید جالب باشد بدانید که این فیلم نخستین فیلمی نیست که در فضا فیلمبرداری می‌شود. ریچارد گریوت، گردشگر فضایی و توسعه‌دهنده بازی‌های رایانه‌ای در سال ۲۰۰۸ و با پرداخت ۳۰ میلیون دلار بلیت فضاپیمای سایوز را خریداری کرد. او برای دو هفته به عنوان یک شهروند معمولی در ایستگاه بین‌المللی فضایی اقامت داشت و فرصت آن را پیدا کرد تا یک فیلم کوتاه پنج دقیقه‌ای با عنوان «اوج ترس» را تصویربرداری و تدوین کند. با این حال این فیلم کوتاه چیزی نبود که گریوت انتظار آن را می‌کشید. او فیلمنامه، داستان و سناریو مشخصی برای فیلمش داشت اما هیچکدام از ایده‌هایش به دلیل دشواری فیلمبرداری در فضا عملی نشد. بنابراین به نظر می‌رسد تام کروز و همکارانش هم کار دشواری در ساخت یک فیلم سینمایی فضایی داشته باشد. گروهی از منتقدان اعتقاد دارند این فیلم جذابیت خاصی به همراه نخواهد داشت و صرفا یک فیلم معمولی است که در فضا ساخته شده است.

با عوامل فیلم فضایی تام کروز آشنا شوید

در کنار تام کروز که قرار است نقش اصلی فیلم را برعهده داشته باشد، داگ لیمان که فیلم‌های «ساخت آمریکا» و «لبه‌ای به فردا» را کارگردانی کرده و سابقه همکاری با تام کروز را دارد، وظیفه کارگردانی این فیلم را برعهده دارد و به احتمال بسیار زیاد فیلم‌نامه‌نویسی این فیلم را هم انجام می‌دهد. تام کروز و داگ لیمان گواهینامه خلبانی هم دارند که این مدرک می‌تواند به جذاب‌شدن فیلم فضایی آن‌ها کمک شایانی کند. کریستوفر مک‌کواری هم که با تهیه‌کنندگی مجموعه فیلم‌هایی مانند «جک ریچر» و «ماموریت غیرممکن» شناخته می‌شود به عنوان تهیه‌کننده این فیلم معرفی شده است. تام کروز هم در نقش تهیه‌کننده فیلم حضور پیدا می‌کند. او برای حضور در نقش تهیه‌کننده این فیلم فضایی حدود ۳۰ تا ۶۰ میلیون دلار پاداش دریافت خواهد کرد.

ناسا و اسپیس اکس به عنوان دو مجموعه توانمند فعال در حوزه ماموریت‌های فضایی اعلام کرده‌اند که به توسعه همه جانبه این فیلم کمک می‌کنند و احتمالا بسیاری از سکانس‌های این فیلم در سفینه‌های ناسا و اسپیس اکس فیلمبرداری می‌شود. مهم‌ترین چالشی که این دو شرکت فضایی با آن روبرو هستند، راه و روش انتقال بازیگران و عوامل فیلم به فضا است که بدون شک نه تنها هزینه بسیار زیادی به همراه دارد بلکه شرایط بسیار پیچیده‌ای ایجاد می‌کند. ایلان ماسک تایید کرده که تام کروز و عوامل این فیلم با کمک فضاپیمای «کرو دراگون» راهی فضا می‌شوند.

اگرچه استودیوی یونیورسال که حق پخش این فیلم را در ازای تامین هزینه‌های آن خریداری کرده تاریخ دقیقی برای آغاز تولید آن اعلام نکرده اما به نظر نمی‌رسد تا دو سال آینده شرایط برای ساخت نخستین فیلم سینمایی تاریخ سینما با هنرنمایی تام کروز فراهم شود. از آن‌جایی که با شیوع ویروس کرونا فرایند تولید و فیلمبرداری دو فیلم جدید از مجموعه «ماموریت غیرممکن» با سرعت بسیار کمتری دنبال می‌شود، تام کروز تا زمانی که پرونده این دو فیلم را در کارنامه سینمایی‌اش مشخص نکند احتمالا به حضور در فیلم فضایی‌اش فکر نمی‌کند. بنابراین برای تماشای این فیلم باید زمان بیشتری صبر کنیهد.

آیا فیلم فضایی تام کروز در گیشه‌های سینما موفق می‌شود؟

با توجه به همه اطلاعاتی که از این فیلم فضایی وجود دارد، به نظر نمی‌رسد تا پیش از پایان همه‌گیری ویروس کرونا حتی فرایند تولید آن هم آغاز شود. بنابراین از آن‌جایی که تام کروز با نمایش فیلم در سرویس‌های استریم هم مخالف است و این فیلم فضایی را مناسب سالن‌های سینما می‌داند احتمالا تا روزهایی که این فیلم برای اکران آماده شود، شیوع ویروس کرونا هم در کنترل کامل قرار می‌گیرد. در چنین شرایطی تماشاگران سینما هم می‌توانند از تماشای این فیلم در سالن‌های بزرگ و با کمک پرده نقره‌ای نهایت لذت را تجربه کنند.

این فیلم با بودجه سنگینی که احتمالا در دوران تولید و فیلمبرداری حتی از ۲۰۰ میلیون دلار هم عبور می‌کند، به داستان و سناریوی بسیار جذابی نیاز دارد تا بتواند تماشاگران سینما را به سالن‌های بزرگ بکشاند. بنابراین به نظر می‌رسد تام کروز و همکارانش برای ساخت یک فیلم فضایی بسیار عظیم و محبوب که هواداران واقعی سینما را تحت تاثیر قرار دهد، کار بسیار دشواری دارند.

 

تام کروز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین