کد خبر: 52811 A

دختر ایرانی همبازی جود لا شد/ نقش پری ماجراجو برای یارا شهیدی

دختر ایرانی همبازی جود لا شد/ نقش پری ماجراجو برای یارا شهیدی

یارا شهیدی، بازیگر ایرانی-آمریکایی که در سال‌های اخیر در هالیوود درخشیده، نقش تینکر بل را در فیلم "پیتر پن و وندی" بازی می‌کند.

ایران آرت: دیزنی همنان به ایجاد تنوع نژادی در شخصیت‌های کلاسیک خود ادامه می‌دهد. جمعه ۲۵ سپتامبر گزارش شد که "یارا شهیدی" ستاره‌ی سیاه‌پوست سریال "بزرگسال-طور" در فیلم لایو-اکشن "پیتر پن و وندی" به کارگردانی "دیوید لوری" نقش "تینکر بل" را ایفا خواهد کرد. این اولین بار است که یک بازیگر رنگین‌پوست در این نقش ظاهر می‌شود. دیزنی پیش‌تر "هالی بری" را نیز برای نقش "آریل" در بازسازی "پری دریایی کوچولو" انتخاب کرده بود. 

شهیدی در این فیلم به "جود لا" در نقش "کاپیتان هوک" و نیز "الکساندر مالونی" و "اور اندرسون" می‌پیوندد که نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند. لوری برای کارگردانی پروژه انتخاب شده و فیلمنامه‌ی آن را با همکاری "توبی هالبروکس" به نگارش درمی‌آورد. 

به گزارش 30نما، منابع نزدیک به پروژه می‌گویند این فیلم قرار است در سالن‌های سینما اکران شود و مستقیماً به دیزنی+ فرستاده نخواهد شد. دیزنی در سال ۱۹۵۳ انیمیشن کلاسیک "پیتر پن" را ساخت. این فیلم هنوز به عنوان یکی از موفق‌ترین اقتباس‌ها از رمان "جی.ام باری" دانسته می‌شود. استودیوی دیگر نیز چند بار کوشیده‌اند اقتباس‌های خود از این داستان را برای سینما و تلویزیون بسازند که از جمله‌ی آن‌ها فیلم "هوک" (Hook) "استیون اسپیلبرگ" با بازی "رابین ویلیامز" و "پن" (Pan) "جو رایت" است. هیچ یک از این فیلم‌ها در بازار آمریکا عملکرد موفقی نداشتند.

"تینکر بل" در رمان و فیلم‌ها یک پری است و نزدیک‌ترین دوست "پن". این نقش در فیلم اسپیلبرگ به "جولیا رابرتس" سپرده شده بود. در سال‌های اخیر، دیزنی در انتخاب بازیگر رنگین‌پوست برای نقش‌هایی که به شخصیت‌های اروپایی تبار محدود می‌شد تمایل پیدا کرده است.

شهیدی با سریال سیت‌کام "سیاه‌پوست-طور" به شهرت رسید و نقش "زوئی" دختر "آنتونی اندرسون" و "تریس الیس راس" را بازی کرد. شخصیت او به چنان محبوبیتی رسید که شبکه‌ی ABC اسپین‌آف "بزرگسال-طور" را برای سال‌های کالج شخصیت "زوئی" تولید کرد. استودیوی ABC به تازگی با شهیدی قرارداد جدیدی به امضاء رسانده است.

 

هالیوود جود لا یارا شهیدی بازیگر ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین