کد خبر: 53077 A

جایزه چشم طلایی سینما اهدا شد

جایزه چشم طلایی سینما اهدا شد

فیلم مکزیکی "ویژگی‌های متمایز" برنده جایزه چشم طلایی بهترین فیلم بخش رقابتی جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۰ شد.

ایران آرت: فیلم "ویژگی‌های متمایز" که اولین ساخته بلند فرنانادا والادز است؛ روایتگر داستان مادری است که در جستجوی پسر گمشده اش است که قصد مهاجرت به آمریکا را داشته اما ظاهرا کشته شده و در سفر خود با مردی که به تازگی از آمریکا اخراج شده، همراه می‌شود. 

فیلم "ویژگی‌های متمایز" اولین نمایش جهانی خود را پیش از این، در جشنواره فیلم ساندنس تجربه کرده و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان بخش سینمای جهان شده بود. 

هیات داوران جشنواره فیلم زوریخ که امسال "میشل فرانکو" سینماگر مکزیکی ریاست آن را بر عهده داشت، این فیلم را اثری جسورانه، مسحورکننده و کاملا واقعی توصیف کرد که روایتی کامل از یک تراژدی است. 

فیلم ایتالیایی "چرا تو نه" ساخته "اوی رومن" نیز برنده بخش جنبی فوکس شد و "زمان" ساخته "گرت بردلی" هم جایزه چشم طلایی بهترین مستند جشنواره را به خانه برد. 

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ در کشور سوئیس امسال میزبان چهار فیلم داستانی و مستند ایرانی نیز بود. 

 فیلم "بندر بند" به کارگردانی منیژه حکمت که پیش از این به جشنواره فیلم تورنتو برای اولین نمایش جهانی‌اش دعوت شده بود؛ در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره فیلم زوریخ به روی پرده رفت و مستند "مایا" ساخته‌ی جمشید مجددی هم نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی مستند این رویداد سینمایی بود. 

در بخش "خطوط مرزی" جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۰ هم مستند "سایه‌های بی‌خورشید" به کارگردانی مهرداد اسکویی و فیلم "شیطان وجود ندارد" ساخته محمد رسول اُف به نمایش گذاشته شدند. 

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ از تاریخ ۲۴ سپتامبر تا ۴ اکتبر (۳ تا ۱۳ مهرماه) در کشور سوئیس برگزار شد. 

 

جشنواره فیلم زوریخ جایزه چشم طلایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین