کد خبر: 53468 A

فیلم "تنت" نولان کپی برداری کرده است؟/ ادعای عجیب هواداران تئوری بیگ بنگ

فیلم "تنت" نولان کپی برداری کرده است؟/ ادعای عجیب هواداران تئوری بیگ بنگ

تازه‌ترین ساخته سینمایی کریستوفر نولان که هم اکنون در حال اکران در سینماهای جهان است با یک ادعای عجیب از سوی هواداران سریال "تئوری بیگ بنگ" مواجه شد.

ایران آرت: بعضی از هواداران سریال سیت‌کام "تئوری بیگ بنگ" معتقدند که "کریستفر نولان" ایده‌ی فیلم "تنت" را از این سریال الهام گرفته است. در این سریال مفهوم پیچیده‌ی فیلم نولان را در اپیزود هجدهم از فصل دوم  که در سال ۲۰۰۹ روی ایر رفت توضیح داده شده است.

در این اپیزود، "شلدون کوپر" با بازی "جیم پارسونز" میزان زیادی قهوه نوشیده و در مورد آنتروپی وارونگی زمان که ایده‌ی محوری فیلم نولان است لفاظی می‌کند. در فیلم "تنت"، شخصیت‌ها می‌توانند با سفر در زمان به عقب برگردند و آنتروپی بدن‌های‌شان را وارونه کنند.

شلدون در این اپیزود می‌گوید: "بیایید در مورد کلیت ایدئولوژی آنتروپی وارونگی و تأثیراتش تجدید نظر کنیم. یعنی شما به دنیایی فکر می‌کنید که در حال بسط پیدا کردن از مرکز نیست، بلکه در حال عقب رفتن است! از یک فضای امکان! بم! فضایی که همه‌ی ما در آن اساساً "آلیس آنسوی آینه" هستیم که در مقابل "ملکه‌ی سرخ‌پوش" ایستاده‌ایم، و به ما پیشنهاد می‌شود که عطش خود را با شیرینی فرونشانیم… بم!"

به گزارش 30نما این بخش از اپیزود توسط یکی از کاربران "ردیت" به اشتراک گذاشته شده که می‌نویسد: "تردیدی ندارم. شلدون الهام‌بخش کریستفر نولان بوده!"

اگرچه روشن است که داستان "تنت" بسیار پیچیده‌تر از ایده‌ی خلاصه‌شده و بی‌هدف شلدون است، اما فیلم مشخصاً بحث "آنتروپی وارونگی زمان" را پیش می‌کشد. بسیاری از سینماروها فیلم جاسوسی نولان با بازی "جان دیوید واشینگتن"، "رابرت پتینسون" و "ونسا کربی" را بیش از حد پیچیده دانسته‌اند.

 

کریستوفر نولان نولان تئوری بیگ بنگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین