کد خبر: 53737 A

اکران نامتعارف فیلم مهران مدیری و پیمان معادی

اکران نامتعارف فیلم مهران مدیری و پیمان معادی

اکران فیلم سینمایی "درخت گردو" با بازی پیمان معادی و مهران مدیری در کردستان از فردا آغاز می‌شود.

ایران آرت: تا یکم دسامبر (11 آذر ) نزدیک به یک ماه باقی مانده است و سینمای ایران برخلاف دیگر کشورهایی حتی مانند فلسطین که نماینده خود را برای حضور در اسکار معرفی کرده، مشخص نکرده است.

تسنیم نوشت طبق قوانین سینمایی کشور، باید برای انتخاب نماینده ایران در اسکار دو اتفاق رخ دهد اول آنکه معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی فهرست فیلم‌ها را برای انتخاب به فارابی ارسال کند.

دوم اینکه باید خانه سینما اعضای هیأت انتخاب نماینده اسکار را به فارابی معرفی کند تا در جلسه‌ای این اعضا فیلم نماینده اسکار را انتخاب کنند. طبق تحقیقات خبرنگار تسنیم این دو قدم برداشته شده است و فیلم‌ها و همینطور اعضا به معاونت بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی معرفی شده‌اند.

از سوی دیگر باتوجه به تعجیل در اکران فیلم سینمایی «درخت گردو» از فردا در کردستان  و برخورداری از موضوعی جهانی می‌توان حضور این فیلم را در اسکار جدی دانست اما از سوی دیگر مجیدی با حضور متعدد و موفق خود در عرصه جهانی که آخرین مورد آن به حضورش در جشنواره فیلم ونیز بازمی‌گردد و همینطور پخش و توزیع قوی جهانی‌اش، مزیت دیگری دارد که درخت گردو از آن چندان بهره‌مند نیست. برای همین هر کدام از این دو فیلم برای حضور در اسکار مزایایی دارند که دیگری تا حدی از آن بی‌بهره است و همین کار انتخاب نماینده ایران در مراسم اسکار را سخت‌تر کرده است.

به نوشته تسنیم اما در نهایت به نظر می‌رسد که «درخت گردو» به دلیل ترسیم ایران برای دفاع از حقوقش در دادگاه‌های جهانی و رنجی که از حمله عراق به ایران وارد شده است پیام و سخن متفاوتی برای گفتن داشته باشد و همین بتواند عامل حضور این فیلم در اسکار شود. 

باید منتظر بود و دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

مهران مدیری پیمان معادی محمدحسین مهدویان درخت گردو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین