کد خبر: 53917 A

رامی مالک، جیمز باند و تروریست شدن در ۲۴/ ستاره برنده اسکار: دیگر نقش خاورمیانه‌ای منفی بازی نمی‌کنم

رامی مالک، جیمز باند و تروریست شدن در ۲۴/ ستاره برنده اسکار: دیگر نقش خاورمیانه‌ای منفی بازی نمی‌کنم

مالک به‌ تازگی در مصاحبه با مجله‌ی GQ باز هم روشن‌تر می‌کند که شخصیت شرور او از نوع شخصیت‌های مرسوم فیلم‌های جاسوسی نیست و فراتر از آن است.

ایران آرت: در صورتی که پاندمی شیوع پیدا نکرده بود فیلم "وقتی برای مردن نیست" با بازی "دنیل کرگ" و "رامی مالک" در ماه آوریل گذشته اکران می‌شد، و اگر مقامات آمریکایی واکنش بهتری به ویروس نشان داده بودند، شاید اکران قسمت جدید چندگانه‌ "جیمز باند" در همین ماه نوامبر عرضه می‌شد. این فیلم در حال حاضر به آوریل سال ۲۰۲۱ موکول شده و به همین علت گمانه‌زنی‌ها پیرامون آن و به ویژه شخصیت مرموز "رامی مالک" همچنان ادامه دارد. 

در تریلرهای "وقتی برای مردن نیست" روشن‌تر شد که مالک نقش شخصیت شروری به نام "سافین" را بازی می‌کند. در مورد او و برنامه‌های شیطانی‌اش جزئیاتی فاش نشده اما مالک تأیید کرده است که شخصیتش در فیلم ماسکی بر چهره می‌زند. مالک به‌تازگی در مصاحبه با مجله‌ی GQ باز هم روشن‌تر می‌کند که شخصیت شرور او از نوع شخصیت‌های مرسوم فیلم‌های جاسوسی نیست و فراتر از آن است. 

به گزارش ۳۰نما "کری فوکوناگا" کارگردان فیلم در مورد شخصیت مالک می‌گوید: "وقتی وارد قلمرو شخصیتی مثل بلوفلد/کریستف والتس شده باشید، نمی‌توانید همین مقیاس را دوباره تکرار کنید. ما باید ایده‌های بزرگ‌تری می‌داشتیم. چالش‌برانگیز است زیرا نباید یک شخصیت ابرشرور کلیشه‌ای خلق کنید، بلکه باید شخصیتی بیافرینید که نه فقط باند و عزیزانش بلکه دنیا را تهدید کند."

چگونه ممکن است فراتر از شخصیتی مثل بلوفلد رفت؟ هواداران باند در این خصوص نظریه‌پردازی می‌کنند که شخصیت "سافین" مالک نسخه‌ جدیدی از شخصیت کلاسیک "دکتر نو" است. مالک در این مصاحبه این احتمال را رد یا تأیید نمی‌کند. مالک در مورد این گمانه‌زنی می‌گوید: "بله. این جالب است. به این ادعا واکنشی نشان نمی‌دهم اما فکر می‌کنم که جالب است. هواداران باید منتظر بمانند و فیلم را ببینند."

علت گمانه‌زنی در مورد یکی بودن شخصیت "سافین" و "دکتر نو" خصوصیات ظاهری آنان است. تردیدی وجود ندارد که مالک یادآور "جوزف وایزمن" در فیلم "دکتر نو" (Dr. No) است که در سال ۱۹۶۲ اکران شد. اما از این گذشته، فیلم شخصیت شروری را معرفی می‌کند که مانند "سافین" چهره‌اش در معرض تشعشعات رادیویی قرار گرفته و تغییر شکل داده.

"فیبی والر-بریج" نویسنده‌ آخرین نسخه از فیلمنامه‌ی "وقتی برای مردن نیست" در مورد "رامی مالک" به مجله می‌گوید: "دیدن بازی او به‌شدت جذاب است، بسیار سرگرم‌کننده است، پرشور و فوق‌العاده هوشمند است. او شخصیتی پرانرژی است چه جلوی دوربین و چه پشت آن، اما به نظر من، نترس بودن و بازیگوش بودنش است که او را از سایرین متمایز می‌کند."

مالک که در فصل هشتم سریال "۲۴" نقش یک تروریست انتحاری را بازی کرده، به مجله‌ی GQ می‌گوید به فاصله‌ کوتاهی پس از پخش اپیزودهای او وقتی در قصد سفر با هواپیما را داشته یکی از مسافرین که او شناخته، به سایر سرنشینان اعلام کرده:‌ "جای شما بودم کنار او نمی‌نشستم" و "بهتر است دوباره بدن او را بگردید." مالک می‌گوید پس از این تجربه‌ی تلخ به ایجنتش گفته است که "هرگز" به او نقش شخصیت‌های خاورمیانه‌ای منفی را پیشنهاد ندهد. او اضافه می‌کند: "حالا که به گذشته نگاه می‌کنم، البته به آن نقش افتخار می‌کنم و اینکه امیدوارم استانداردهایی برای بازیگرانی که در مورد این نقش‌ها تردید دارند تعیین کنم. در آن زمان، وحشت کرده بودم."

"وقتی برای مردن نیست" ۲ آوریل ۲۰۲۱ اکران خواهد شد.

 

جیمز باند رامی مالک وقتی برای مردن نیست زمانی برای مردن نیست دنیل کرگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین