کد خبر: 53921 A

آن هاتاوی و رابرت زمکیس به معلولان توهین کردند؟/ عذرخواهی برادران وارنر

آن هاتاوی و رابرت زمکیس به معلولان توهین کردند؟/ عذرخواهی برادران وارنر

این فیلم با بازی آن هاتاوی در فهرستی که اسکرین‌انجین ارائه داده در رتبه‌ هشتم پربیننده‌ترین عناوین سینمایی شبکه‌های استریم ویدیو قرار گرفته است.

ایران آرت: سخنگوی استودیوی برادران وارنر با انتشار بیانیه‌ای از اینکه فیلم "جادوگران" به کارگردانی "رابرت زمکیس" به اعتقاد جامعه‌ی معلولین توهین‌آمیز رسیده، عذرخواهی کرد.

ایمی مارن شناگر پارالمپیک با اعتراض به نحوه‌ نمایش جادوگران در فیلم نوشته است: "برادران وارنر، آیا در مورد اینکه ممکن است این نحوه‌ی نمایش نقص عضو بر اعضای دارای نقص عضو تأثیر بگذارد تأملی انجام شده؟"

زمکیس داستان "جادوگران" نوشته‌ "رولد دال" را بازآفرینی کرد و در این راه خصوصیات ظاهری شخصیت‌های شرور را تغییر داد. جادوگران داستان فیلم زمکیس دستانی با سه انگشت دارند و این ویژگی بی‌شباهت با نقص عضوی که تحت نام "اسپلیت هند" شناخته می‌شود نیست. جادوگران کتاب دال به جای ناخن چنگال دارند و در تصویری که از آن‌ها در اولین نسخه‌ی چاپ شده‌ی کتاب به نمایش گذاشته شده دارای پنج انگشت هستند.

به گزارش 30نما "شنان کراس‌لند" مدافع حقوق معلولین می‌گوید فیلم زمکیس "به‌ هیچ وجه بازتاب‌دهنده‌ی داستان نوشته‌شده توسط رولد دال نیست. آیا این پیامی است که می‌خواهیم نسل بعدی دریافت کند؟ اینکه داشتن سه انگشت نشانه‌ی جادوگر بودن است؟ این تصویری بسیار آسیب‌زننده است. معلولیت نباید با شرارت، بی‌قاعدگی، انزجار، ترس یا هیولاها مرتبط شود."

سخنگوی برادران وارنر می‌گوید: "عمیقاً متأسفیم که تصویری که از شخصیت‌های خیالی در "جادوگران" ارائه شده ممکن است معلولین را برنجاند." او اضافه می‌کند: "برای اقتباس از داستان اصلی، ما با طراحان و هنرمندانی همکاری کردیم که برداشتی جدید از سرپنجه‌های گربه-سان مانند کتاب ارائه دهند. هرگز قصد نداشتیم که مخاطبین احساس کنند این مخلوقات خیالی و غیر-انسانی قرار است نماینده‌ی آن‌ها باشند."

صفحه‌ی رسمی مسابقات پارالمپیک نیز به این جنجال‌ها واکنش نشان داده و می‌نویسد: "نقص عضو ترسناک نیست. نقص عضو باید گرامی داشته و معلولیت عادی‌سازی شود."

فیلم "جادوگران" شبکه‌ی HBO Max با بازی آن هاتاوی در فهرستی که "اسکرین‌انجین" ارائه داده در رتبه‌ هشتم پربیننده‌ترین عناوین سینمایی شبکه‌های استریم ویدیو قرار گرفته است.

 

آن هاتاوی جادوگران رابرت زمکیس رولد دال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین