کد خبر: 53939 A

اعتراض شدید بازیگر پایتخت به وزیر بهداشت/ از خودتان و خانواده محترمتان مایه بگذارید!

اعتراض شدید بازیگر پایتخت به وزیر بهداشت/ از خودتان و خانواده محترمتان مایه بگذارید!

مهران احمدی در اعتراض به امکان فعالیت پروژه‌های تصویری و نمایشی در روزهای کرونایی پیامی خطاب به وزیر بهداشت منتشر کرد.

ایران آرت: نامه وزیر بهداشت به رییس صداوسیما که ساخت سریال ها و برنامه های تلویزیونی با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا را بلامانع خوانده بود، واکنش مهران احمدی ـ بازیگر و کارگردان ـ را به همراه داشت.

به گزارش ایسنا، مهران احمدی در اعتراض به امکان فعالیت پروژه‌های تصویری و نمایشی در روزهای کرونایی، در متنی خطاب به وزیر بهداشت آورده است: 

«جناب آقای وزیر لطفا از خودتان و خانواده محترمتان مایه بگذارید

و لطفا در کارهایی که هیچ تخصصی ندارید اصلا و ابدا اظهار نظر نفرمائید. شما مگر در مورد کار بازیگری که نه می‌شود و نه می‌تواند پروتکل‌های بهداشتی را در آن رعایت کرد اطلاعات کافی دارید که دستور می‌دهید. مگر تا به‌حال یک بار هم که شده یک دقیقه در این شرایط سر صحنه بوده‌اید که از جان ما و خانواده‌هایمان که در خطر جانی قرار دارند مایه می‌گذارید. پس اگر نمی‌دانید بدانید که ما نه می‌توانیم ماسک بزنیم نه می‌توانیم به درستی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم نه غذا و پذیرایی که از ما می‌شود تحت کنترل و نظارت ما قرار دارد و نه رفت و آمدمان.

روزی ده‌ها بار انواع و اقسام آدم‌ها و عوامل مختلف با سر وصورت و لباس و وسایلی که ابزار ماست کار دارند و از ترس هر شب با قرص‌های آرام بخش می‌خوابیم. 

حسرت در آغوش گرفتن فرزندانمان به دلمان مانده. حسرت دیدار مادران و پدرانمان از ترس اینکه آنها مبتلا نشوند بر جگرمان آتش زده. شما چه می‌دانید هنر بازیگری و سینما چیست و چه خطراتی دارد که اینگونه اظهار نظر عالمانه می‌کنید.

هیچ خبر دارید که چند تن از سینماگرها و خانواده‌هایشان دچار شده‌اند. هیچ خبر دارید که چند تن از بازیگران و عوامل درجه یک سینما که جزو سرمایه های این مرز و بوم هستند جانشان را از دست داده‌اند .هیچ خبر دارید که ما چه استرس و دردی داریم.

به جای اینکه حقوقی برای عوامل تنگدست‌تر سینما تعیین کنید تا در دوران بیکاری حداقل معاششان تامین شود دستور می‌دهید که سریال‌ها ادامه دهند. گور پدر من و امثال من که هر بلایی سرمان آمد به جهنم، و درک اسفل سافلین

بجای اینکه سینمای ور شکسته و عوامل آن را مورد حمایت قرار بدهید وراهکاری برای عوامل گرفتارش که نه بیمه درست وحسابی دارند نه تضمین و امنیت شغلی مناسب در این شرایط پشت میکروفون دستوراتی را ابلاغ می‌کنید. 

از آن طرف دکتر زالی رئیس ستاد مبارزه با کرونا دستور به تعویق دو هفته‌ای کارهای سینمایی وتلویزیونی می‌دهد تا پیک کرونایی را بگذرانیم و اوضاع کمی متعادل‌تر شود، فردای همان روز شما می‌فرمائید خیر سریال‌ها ادامه دهند لااقل با همدیگر هماهنگ باشید. 

مگر قرار نشد همه تابع دستورات این ستاد باشیم خود شما که از این قانون تبعیت نمی‌کنید وای به حال مردم.

بله درست می‌فرمائید، کرونا از این مملکت با این حساب جمع شدنی نیست.» 

به گزارش ایسنا، در روزهای اخیر واکنش های متفاوتی را درباره شرایط ادامه ساخت پروژه های تصویری در اوج بحران کرونا از سوی مسوولان بهداشت و درمان شاهد بوده ایم.

علیرضا زالی ـ فرمانده عملیات مدیریت کرونا ـ در نامه هایی جداگانه به رییس صداوسیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار تعلیق دو هفته ای پروژه های در حال اجرا و شروع مجدد این پروژه ها با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و نظارت دقیق شده بود.

این در حالی است که سعید نمکی، وزیر بهداشت در نامه ای به رییس صداوسیما ضمن بلامانع خواندن ساخت سریال ها و برنامه های تلویزیونی با رعایت پروتکل های بهداشتی، تولید این پروژه ها را در شرایط کرونا تاثیرگذار و مفید دانسته است.

 

وزیر بهداشت مهران احمدی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین