کد خبر: 54271 A

کتابی که تارانتینو بر اساس آخرین فیلمش نوشت

کتابی که تارانتینو بر اساس آخرین فیلمش نوشت

کتاب "روزی روزگاری در هالیوود" تارانتینو قرار است تابستان سال ۲۰۲۱ پخش شود.

ایران آرت: کوئنتین تارانتینو در ماه آوریل گفته بود که در نظر دارد رمانی بر اساس فیلم "روزی روزگاری در هالیوود" به نگارش درآورد. تارانتینو در مصاحبه با پادکست "پیور سینما" گفته بود:‌ "تا همین اواخر به این فکر نیفتاده بودم. اما حالا در موردش زیاد فکر می‌کنم. ممکن است نسخه‌ی رمان "روزی روزگاری در هالیوود" را بنویسم."

او حالا به قولش عملش کرده و با هارپرکالینز برای نگارش دو کتاب در مورد "روزی روزگاری در هالیوود" و یک کتاب غیرداستانی دیگر به نام "اندیشه سینما" به امضاء رسانده است. 

به گزارش ۳۰نما کتاب "روزی روزگاری در هالیوود" تارانتینو قرار است تابستان سال ۲۰۲۱ پخش شود و در ابتدا به صورت شومیز به همراه نسخه‌ی الکترونیک و نسخه‌های صوتی دیجیتال به بازار آید. نسخه‌ی گالینور کتاب نیز در فصل پاییز سال آینده منتشر خواهد شد. رمان "روزی روزگاری در هالیوود" شخصیت "ریک دالتون" که در فیلم به "لئوناردو دی‌کاپریو" سپرده شد و "کلیف بوث" که نقش آن را "برد پیت" بازی کرد و اسکار گرفت، در زمان پس و پیش می‌روند و صحنه‌هایی مثل زمانی که این دو بازیگر در وسترن‌های اسپاگتی بازی می‌کردند بسط داده خواهد شد. از سوی دیگر، شخصیت‌هایی که از نسخه‌ی اکران شده‌ی فیلم حذف شدند، از جمله "برت رینولدز"، دوباره پدیدار شده‌اند.

تارانتینو می‌گوید:‌ "در دهه‌ی هفتاد نسخه‌های رمان فیلم‌ها اولین کتاب‌های بزرگسالانه‌ای بودند که با خواندنشان بزرگ شدم. و تا امروز هنوز علاقه‌ی زیادی به این ژانر دارم. بنابراین به عنوان یک هوادار فیلم‌های-رمان-شده، افتخار می‌کنم که "روزی روزگاری در هالیوود" را ادای دینی به این زیر-ژانر اغلب به حاشیه رانده شده اما در عین حال محبوب اعلام کنم. بسیار خوشحالم که شخصیت‌ها و دنیای‌شان را در کوششی ادبی که (امیدوارم) بتواند در کنار همتای سینمایی‌اش قرار بگیرد بیشتر می‌کاوم."

"اندیشه سینما" نیز "تفحصی عمیق در فیلم‌های دهه‌ی ۱۹۷۰، ترکیبی غنی از مقالات، نقدها، متن‌های شخصی، و برانگیختن "چه می‌شد اگر"ها، توسط یکی از تحسین‌شده‌ترین فیلمسازان و یکی از هواداران متعهد آن فیلم‌هاست." تارانتینو این کتاب غیرداستانی را تحت تأثیر "پالین کیل" به نگارش درآورده است.

 

کوئنتین تارانتینو تارانتینو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین