کد خبر: 54279 A

فیلم جنجالی "خوشگل‌ها" نامزد اسکار شد

فیلم جنجالی "خوشگل‌ها" نامزد اسکار شد

فیلم "خوشگل‌ها" (نانازها) که از جنجالی‌ترین فیلم‌های یک سال اخیر بوده و برخی کشورها از جمله ترکیه آن را تحریم کرده‌اند شانس این را دارد که نماینده فرانسه در اسکار 2021 باشد.

ایران آرت: کمیته انتخاب نماینده فرانسه پنج فیلم برتر را برای حضور در بخش فیلم‌های خارجی جشنواره اسکار ۲۰۲۰ اعلام کرد. پنج فیلم انتخاب شده "نانازها"، "تابستان ۸۵"، "دی‌ان‌ای"، "دو نفر از ما" و "گاگارین" هستند.

فیلم "نانازها" به کارگردانی و نویسندگی "مایمونا دوکوره" در جشنواره ساندنس تابستان ۲۰۲۰ اکران و در فرانسه استقبال خوبی از آن شد. این در حالی است که حواشی آن برای نت‌فلیکس دردسرساز و حتی اکران آن در کشورهایی مثل ترکیه ممنوع شد. "نانازها" ماجرای به بلوغ رسیدن "امی" یک دختر ۱۱ ساله مسلمان سنگالی را بیان می‌کند که به گروه رقاصی به نام "نانازها" در مدرسه می‌پیوندد. او باید بین ارزش‌های سنتی و مسائل رایج اینترنتی امروزه انتخاب کند.

مشکلات فیلم "نانازها" پیش از اکرانش و از پوستری ناشایست آن آغاز شد که شبکه نت‌فلیکس به دلیل اعتراضات به سرعت آن را عوض و عذرخواهی کرد. این فیلم همچنین به دلیل نگاه جنسی به کودکان و صحنه‌های جنسی‌اش مورد اعتراض قرار گرفت. پرونده اتهام ترویج صحنه‌های جنسی کودکان توسط نت‌فلیکس در دادگاهی در تگزاس آمریکا مورد بررسی است اما شبکه نیز آماده دفاع از خود است.

سخنگوی نت‌فلیکس می‌گوید: "این فیلم برنده جایزه، داستان مهمی را درباره فشارهایی که دختران جوان امروزه از سوی شبکه‌های اجتماعی تحمل می‌کنند بیان می‌کند. ما، همه کسانی که به این مسائل مهم اهمیت می‌دهند را تشویق می‌کنیم تا این فیلم را ببینند."

به گزارش 30نما در لیست نمایندگان فرانسه فیلم "تابستان ۸۵" قرار دارد به کارگردانی "فرانسوا اوزون" که در باکس آفیس فرانسه فروش موفقی داشت. فیلم "دی‌ان‌ای" درامی تاریخی از فیلم‌ساز و بازیگر مشهور فرانسوی "مایوین" است. فیلم کمدی درام "دو نفر از ما" به کارگردانی "فیلیپو منگتی" و "گاگارین" اولین فیلم بلند کارگردانان "فنی لیاتار" و "جرمی ترول" است.

کمیته انتخاب فیلم‌ها بار دیگر در ۱۹ نوامبر (۲۹ آبان) جمع خواهند شد تا لیست نهایی را انتخاب کنند. این کمیته از افراد مشهور دنیای سینما از جمله کارگردانان "متی دیوپ" و "الیویر ناکاش"، تهیه‌کنندگان "مارک دو پونتویس" و "آن دومینیک توسان"، نمایندگان فروش "کرول بارتون" و "جولیت شرامک"، دبیر جشنواره کن "تیری فرمو"، رئیس یونی فرانس "سرژ توبیانا" و ریاست آکادمی جوایز سزار فرانسه "ورونیک کایلا" تشکیل شده است.

 

اسکار اسکار 2021 فیلم خوشگل ها فیلم نانازها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین