کد خبر: 54390 A

اولین سریال نوید محمدزاده و حاشیه‌های ناتمامش/ قورباغه‌ها جدی جدی نمی‌میرند

اولین سریال نوید محمدزاده و حاشیه‌های ناتمامش/ قورباغه‌ها جدی جدی نمی‌میرند

یکی از سریال‌های مورد انتظار چند سال اخیر بالاخره دارد به روزهای پخش نزدیک می‌شود، سریالی که حاشیه‌های زیادی از شایعه دستمزد نجومی نوید محمدزاده تا دعوای پلتفرم‌های پخش آنلاین را از سر گذرانده است.

ایران آرت: مسعود میر در همشهری نوشت: 17بهمن1397 است و مهمانان کاخ جشنواره متوجه می‌شوند که سرگرد نعمت جاهد دربه‌در یافتن احمد سرخ‌پوست، موقعیت کاری و ترفیع درجه‌اش را برباد داده است. در همان شب سرد زمستانی خبر می‌رسد که بازیگر این نقش برای یکسال از سینما کناره‌گیری کرده است و نمی‌خواهد در هیچ فیلمی بازی کند. "نوید محمدزاده" می‌خواست تا 2نقش رئیس زندان در فیلم "سرخ‌پوست" و ناصر خاکزاد به‌عنوان یک قاچاقچی مواد‌مخدر در فیلم "متری شش‌ونیم"آخرین حضورهای او در سینما لقب بگیرند. محمدزاده همان شب و بعد از دغدغه‌های سرخ‌پوستی‌اش گفته بود که زحماتش باید مدتی دیده نشود تا خلأ وجودی‌اش به چشم بیاید. اوایل سال98 بود که معادله حضور نداشتن نوید در سینما به جواب قطعی رسید. او در یک قرارداد ویژه، تعهد حضور در یک سریال شبکه نمایش خانگی را به‌عهده گرفته بود و هرچند گمانه‌زنی‌ها درباره مبلغ این قرارداد و شرایطش بارها مطرح و تکذیب شد اما موضوع مشخص این بود که نوید محمدزاده دیگر در سینما به چشم نمی‌آمد و درگیر قورباغه بود. "قورباغه" یک سریال شبکه نمایش خانگی به کارگردانی هومن سیدی است که از همان سال گذشته و با انتشار یک تیزر از چند پلان تصویربرداری شده‌اش در تایلند خیلی‌ها را برای تماشای آن بیقرار کرد.

هیچی نیست، فقط قورباغه‌ها زیر یخ هستند

موضوع اختلاف تهیه‌کننده سریال با یکی از سایت‌های پخش آنلاین فیلم و سریال، خیلی زود مشخص کرد که زیر این سطح صاف و براق و البته دلنشین یخ، قورباغه‌ها مشغول کشمکش و جنجال هستند. اختلاف بر سر حق پخش و نحوه محاسبه درصد سود سریال موضوع ساده‌ای نبود. کار تا آنجا بالا گرفت که علی اسدزاده، تهیه‌کننده سریال قورباغه در یک استاتوس واتس‌آپی خطاب به مدیر یکی از VOD‌ های مطرح کشور متنی تند و تیز نوشت. متنی که شاید بشود آن‌را به‌عنوان یکی از دیالوگ‌های انتقام‌جویانه در همین سریال خرج کرد. او نوشته بود: "من رو عصبانی نکن و نذار دهنم رو باز کنم، یادته می‌گفتی تو نخری هیچ‌کس سریال قورباغه رو نمیخره؟ حالا که از التماس نتیجه نگرفتی به تخریب رسیدی؟ هیچی نیستی، یادت باشه!"

سریال قورباغه

سکوت شب، صدای قورباغه

موضوع اختلافات تهیه‌کننده با یکی از 2پلتفرم مهم نمایش فیلم و سریال آنلاین در کشور به ظاهر حل شد. قرارهای اولیه گذاشته و بیلبوردها و تبلیغات محیطی تاریخ خوردند و چاپ شدند اما قورباغه به موقع نیامد. موضوع وقتی از یک تأخیر در توزیع یا ناهماهنگی ساده فراتر رفت که نامه هومن سیدی رسانه‌ها را درنوردید و سکوت تیره پیرامون این سریال را با صدای اعتراض شکست.

هومن سیدی در متنی بلندبالا نوشت: "من نزدیک به 3سال از زندگی حرفه‌ای و شخصی‌ام را برای ساخت "قورباغه" گذاشتم و بهترین روز‌های عمرم را برای این کار صرف کردم. یک تیم تمام‌حرفه‌ای برای رسیدن یک نتیجه قابل‌قبول تمام تلاش‌شان را کردند تا سریالی را در شأن و شخصیت مخاطب بسازند. اینکه موفق بوده‌ایم یا خیر، بحثی موکول به بعد از پخش است."

سیدی همچنین شایعات درباره بی‌میلی عوامل و مالکان سریال برای توزیع آن را تکذیب کرد و گفت: "قورباغه، مدتی است که آماده پخش بوده و به دلایلی نامعلوم به تعویق افتاده است. بعد از کش‌و قوس‌های فراوان اعلام رسمی پخش به آبان موکول شد که باز به دلایلی ارشاد از ما درخواست کرد که تاریخ پخش را به آذر موکول کنیم که در نهایت، دلخوری به حقِ مخاطبان را در پی‌ داشت که تیم سریال را بی‌برنامه خطاب کرده‌اند. اکنون در این لحظه، تهیه‌کننده محترم به بنده رسما اعلام کرده که مجدداً امکان پخش در آذر هم وجود ندارد و ما باید به خواسته ارشاد، پخش را به اول دی‌ماه موکول کنیم. چرا؟"

کارگردان قورباغه در پایان نامه‌اش از مدیریت سازمان سینمایی هم صراحتا می‌پرسد: "جناب آقای انتظامی، لطفا جوابی صریح به بنده و مخاطبان بدهید. چطور ممکن است که ما با داشتن پروانه نمایش از شورای محترم، همچنان بلاتکلیف بمانیم؟ ما مجبوریم تاریخ پخش را به اول دی‌ماه موکول کنیم. کسی هست که این اطمینان را بدهد که دی به بهمن یا اسفند یا به هر ترتیبی به سال بعدی موکول نخواهد شد؟ لطفا بفرمایید در این لحظه سریال "قورباغه" توقیف شده است یا خیر"؟ بعد از انتشار این نامه سازمان سینمایی از عدم‌توقیف سریال خبر داد و البته بسیاری هم موضوع تعویق در توزیع سریال را به بحث جذب مشتری و بازی‌های رایج تبلیغاتی مرتبط دانستند اما پیگیری‌های همشهری پیچ خطرناک دیگری از این مسیر طی‌شده را هویدا کرد.

نوید محمدزاد و صابر ابر - قورباغه

سنگ‌های شوخی شوخی، مرگ‌های جدی جدی

برای شفاف‌تر شدن وضعیت سنگ‌هایی که به سوی قورباغه پرت شد و باعث شد این سریال شبکه نمایش خانگی دیرتر از موعد مقرر برای توزیع آماده شود اول به یاد بیاورید که قرار بود این سریال توسط هر دو پلتفرم نمایش آنلاین فیلم و سریال در کشور توزیع شود. وقتی یکی از این دو پلتفرم به‌دلیل اختلافات مختلف مالی از گردونه خط خورد و انحصار توزیع به‌دست یکی دیگر از پلتفرم‌ها که عملا رقیب هم به‌شمار می‌آیند برخی حواشی به ناگهان شعله‌ور شد.

ادعا می‌شود پلتفرم حذف شده از یک‌سو نمی‌خواست که رقیب، برگ برنده‌اش را در این روزهای رونق رو کند و بازار یکی‌ دوسریال موفقی که توسط آنها در حال نمایش است کساد شود و از سوی دیگر گفته می‌شود تلاش کرده تا می‌تواند در مسیر نمایش سریالی که دیگر سهمی از سودش نخواهد برد، سنگ‌اندازی کند. درست اینجاست که می‌رسیم به یک موضوع مهم با دوشاخه کاربردی درباره سرنوشت قورباغه و دردسری که نزدیک بود کار دست این سریال و سازندگانش دهد و قورباغه برای همیشه بمیرد. شاخه اول اینکه سازمان سینمایی اعلام کرد که هیچ مشکلی با مجموعه قورباغه و صدور مجوز نمایش و پخش برای آن نداشته است. شاخه دوم که بسیار هم مهم‌تر است اینکه پلتفرم جامانده از سود این سریال از محتوای آن باخبر بوده و در واقع به‌جز سازندگان و پلتفرم رسمی توزیع این سریال، تنها مرجعی است که اطلاعات مهم و دقیقی از پلان به پلان این سریال 16قسمتی در اختیار دارد. همین مسائل باعث ایجاد شائبه‌هایی درباره سنگ اندازی در مسیر توزیع بموقع این سریال شده است.

وضعیت اتفاقاتی که برای سریال قورباغه در آبان‌ماه افتاد درست تعبیر همان جمله بود که: بچه‌ها شوخی‌شوخی به قورباغه‌ها سنگ زدند، قورباغه‌ها جدی‌جدی مردند. فارغ از اینکه در ساخت قورباغه چه مبالغی هزینه شده و اینکه حالا نه در آبان که در آذرماه قرار است صدا و تصویر قورباغه را ببینیم و البته فقط یک پلتفرم از 2پلتفرم پرمخاطب کشور توزیع آن‌ را بر عهده دارد نباید یک موضوع مهم را فراموش کنیم و آن هم اینکه قورباغه لااقل در حد همین چند آنونس کوتاه منتشر شده، سریالی است که می‌تواند استاندارد سریال‌سازی‌ را ارتقا ببخشد. پس فعلا منتظریم تا اواخر آذر‌ماه از راه برسد، تا اینکه قورباغه شاید در این روزهای سخت کرونا و خانه‌نشینی  اندکی گذر زمان را آسان‌تر کند.

 

هومن سیدی نوید محمدزاده قورباغه سریال قورباغه
نظرات خوانندگان
  • دانیال
    پاسخ

    آقا نوید ما خیلی دوست داریم شماهم قدر خودتو بدون و همینطور به راهت ادامه بده

  • مریم فارسی
    پاسخ

    انقدر بدم میاد ازش😤

  • رعد جوادی
    پاسخ

    آقا نوید سلام من عاشق فیلم های که شما بازی میکند هستم و بیشتر فیلم های شمارو دیدم انشالله همینجور بدرخشید,,, ❣️❣️❣️❣️

  • ناشناس
    پاسخ

    من دوستم تو این سریال بازی کرده. خودمم با هومن سیدی کار می کنم

  • حسام
    پاسخ

    من دوستم تو این سریال بازی کرده.هودمم با هومن سیدی کار بازیگری می کنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین