کد خبر: 54582 A

جلال الدین معیریان به خانه بازگشت

جلال الدین معیریان به خانه بازگشت

گریمور سرشناس سینما پس از حدود یک ماه بستری بودن در بیمارستان بر اثر ابتلا به کرونا، برای سپری کردن دوران نقاهت به منزل بازگشت.

ایران آرت: استاد جلال‌الدین معیریان هنرمد پیشکسوت عرصه چهره‌پردازی و از گریمورهای شناخته شده سینما و تلویزیون بعد از یک ماه بستری بودن در بیمارستان به سبب ابتلا به ویروس کرونا، با مجوز پزشک معالج از بیمارستان مرخص و برای ادامه مراحل درمان به خانه خود اعزام شد.

دکتر نیک‌نام حسینی‌پور مدیر عامل مؤسسه هنرمندان پیش‌کسوت در گفت‌وگو با ایرنا با تایید این خبر گفت: از طریق خانم بیتا معیریان دختر استاد جلال‌الدین معیریان باخبر شدیم که او بعد از قرین یک ماه بستری بودن در بیمارستان، صبح امروز ۹ آذرماه با مجوز پزشک معالج از بیمارستان مرخص و برای سپری کردن دوران نقاهت به منزل اعزام شد.

وی ادامه داد: درحال حاضر آقای معیریان باید در منزل ادامه مراحل درمان و همچنین فیزیوتراپی‌های مخصوص را انجام دهد تا بتواند آرام آرام به وضعیت جسمانی سابق خود بازگردد.

حسینی‌پور ضمن تقدیر از تلاش کادر درمان گفت: در سایه تعامل و همراهی شبانه‌روزی کادر درمان و پزشکان باوجود درگیری بیش از ۸۵ درصد ریه این هنرمند، وی بعد از یک ماه مراحل درمانی مجوز خروج از بیمارستان را پیدا کرد و امیدواریم با سپری کردن دوران نقاهت در خانه هر چه سریع‌تر با سلامت کامل به فعالیت‌های هنری خود بازگردد.

به گزارش ایرنا، معیریان که متولد سال ۱۳۲۰ است، کار خود را به عنوان چهره پرداز با فیلم "آرامش در حضور دیگران" ناصر تقوایی آغاز کرد و در طول این سال‌ها، مسئولیت طراحی چهره پردازی در فیلم های زیادی را بر عهده داشته که از آن جمله به "مرگ یزدگرد" بهرام بیضایی، "کمال الملک" علی حاتمی، "سرب" و "رد پای گرگ" مسعود کیمیایی، "کشتی آنجلیکا" محمد بزرگ‌نیا، "جیب‌برها به بهشت نمی‌روند" ابوالحسن داوودی، "دو نفر و نصفی" یدالله صمدی، "سارا" داریوش مهرجویی، "خانه ای روی آب" بهمن فرمان آرا، "قارچ سمی" و "مزرعه پدری" رسول ملاقلی پور و "افسانه آه" و "آتش بس" تهمینه میلانی می‌توان اشاره کرد.

معیریان تا به‌حال شش بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی از جشنوارهٔ فیلم فجر بوده‌است و سه بار طی سال‌های ۱۳۶۷، ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵ به ترتیب برای فیلم‌های سرب به کارگردانی مسعود کیمیایی (هفتمین جشنوارهٔ فیلم فجر)، غزال به کارگردانی مجتبی راعی (چهاردهمین جشنوارهٔ فیلم فجر) و توفان شن به کارگردانی جواد شمقدری (پانزدهمین جشنوارهٔ فیلم فجر) توانسته سیمرغ بلورین بهترین طراح چهره‌پردازی را از جشنواره فیلم فجر کسب کند.

 

کرونا جلال الدین معیریان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین