کد خبر: 54729 A

تکلیف فیلم فجر ۳۹ مشخص شد/ جزئیات جشنواره؛ از زمان برگزاری تا نحوه اکران فیلم‌ها

تکلیف فیلم فجر ۳۹ مشخص شد/ جزئیات جشنواره؛ از زمان برگزاری تا نحوه اکران فیلم‌ها

پس از ماه‌ها گمانه‌زنی سرانجام تایید شد که جشنواره فیلم فجر برگزار خواهد شد اما با شرایط متفاوتی.

ایران آرت: دبیر سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر،  روز گذشته در یک نشست مجازی، چگونگی برگزاری جشنواره فیلم فجر را توضیح داد. محمد مهدی طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه دشواری‌های زیادی برای این جشنواره پیش رو بوده، درباره شیوه اجرای جشنواره سی و نهم گفت: جشنواره در زمان مقرر در بهمن‌ماه (12تا 22بهمن) خواهد بود و در روز 22بهمن برگزیده‌ها معرفی می‌شوند.

دبیر جشنواره ساده‌ترین تصمیم در این ایام کرونایی را تعطیلی جشنواره خواند اما تأکید کرد: در نهایت جمع‌بندی پس از جلسه با اهالی سینما این شد که در مرحله اول برای رعایت سلامت همه، جشنواره را صرفا برای داوران در بخش‌های مختلف برگزار کنیم، اما اگر در روزهای پیش‌رو وضعیت سلامت در تهران رو به بهبودی برود نخستین گزینه این است که آثار کاندیداهای هیأت داوران را برای مخاطب که اول اهالی سینما و رسانه هستند، نمایش دهیم و بعد در صورت مساعد بودن شرایط با رعایت پروتکل‌ها و محدودیت‌های ظرفیتی در سینماهای مردمی هم اکران کنیم.

او درباره نبود خبری از معرفی اعضای هیأت انتخاب هم گفت: از آنجا که جدول نمایش نداریم، ضرورتی نداشت هیأت انتخاب داشته باشیم و همه فیلم‌ها ازجمله نگاه نو در همه بخش‌ها داوری می‌شوند.

به گزارش همشهری طباطبایی نژاد درباره بودجه جشنواره هم توضیح داد: تلاش می‌شود امسال با توجه به شرایط، هزینه‌های جشنواره کاهش یابد. البته امسال با پلتفرم‌ها، برنامه‌ریزی‌هایی صورت می‌گیرد تا در کنار تلویزیون برنامه‌هایی آماده شود که فرصت صحبت به فیلمسازان درباره آثار و جشنواره داده شود. این هم یک مدل است و این نوع زیست را باید تجربه کنیم.

دبیر جشنواره با بیان اینکه امکان اکران آنلاین فیلم‌های جشنواره نیست، گفت: نمایش آنلاین حداقل در وضع موجود شکل ناممکنی است. او در بخش دیگری از نشست خود گفت: اگر شرایط نمایش فیلم برای اهالی رسانه فراهم شود این کار در برج میلاد انجام می‌شود. از 25دی‌ماه داوری ما شروع می‌شود و تا 12بهمن‌ماه کاندیداها حداقل برای خود ما مشخص است که درصورت مهیا بودن شرایط برای تنظیم جدول نمایش اقدام می‌شود.

 

جشنواره فیلم فجر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین