کد خبر: 54730 A

توقف اکران یک فیلم به خاطر سکانس ۱۰ ثانیه‌ای

توقف اکران یک فیلم به خاطر سکانس ۱۰ ثانیه‌ای

فیلم هالیوودی "شکارچی هیولا" در روز اول اکران به دلیل نمایش ایدئولوژی نژادپرستانه از سینماهای چین پایین کشیده شد.

ایران آرت: نهادهای نظارتی چین بعد از آنکه واکنش و جنجال‌هایی بر سر فیلم سینمایی "شکارچی هیولا" به وجود آمد، این فیلم را در روز نخست نمایش از پرده سینما پایین کشیدند. این جنجال‌ها به خاطر یک سکانس ده ثانیه‌ای از فیلم بود که مخاطبان آن را توهین به چینی ها عنوان کردند.

تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی این فیلم اکشن و فانتزی بر عهده پاول اندرسون بوده است که میلا جوویج، همسر وی به همراه تونی جا در آن نقش آفرینی می‌کنند.

این فیلم سینمایی مبتنی بر یک بازی ویدئویی مشهور به همین نام اقتباس شده که توسط یک کمپانی ژاپنی منتشر شد، اما شرکت تنسنت توزیع و فروش آن را در چین بر عهده داشت. شرکتی که در تولید این فیلم سینمایی نیز همکاری کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان "شکارچی هیولا" به صورت رسمی از روز جمعه ۴ دسامبر، سه هفته جلوتر از اکران در آمریکای شمالی (۲۵ دسامبر) نمایش خود را آغاز کرد. با وجود آنکه این فیلم جدید بود و چین هم از نخستین کشورهایی بود که این فیلم را نمایش داد، تنها ۵.۱۹ میلیون دلار فروخت.

البته این مقدار کافی بود تا این فیلم جایگاه سوم گیشه روزانه را کسب کند. گفته می‌شود حدود یک چهارم از نمایش‌ها در چین به این فیلم اختصاص داده شده بود که این رقم در روز شنبه و پس از اعتراض‌ها به ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد. بسیاری از سینماهای کشور چین پیامی برای لغو نمایش‌های این فیلم در روزهای آتی دریافت کرده اند.

کمپانی سونی حق انتشار این فیلم را در کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس، چین، ژاپن و آمریکا دارد. این فیلم در این هفته نیز راهی بازار کشورهایی مثل تایوان، هلند و کشورهای خارومیانه‌ای می‌شود.

 

هالیوود سینمای چین شکارچی هیولا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین