کد خبر: 54808 A

خالق ملکه شطرنج فیلم جدید می‌سازد/ آنا تیلور جوی در نقش یک مدل

خالق ملکه شطرنج فیلم جدید می‌سازد/ آنا تیلور جوی در نقش یک مدل

در حالی که سریال "گامبی وزیر" به تازگی به پایان رسید، اسکات فرانک نویسنده این سریال از همکاری با آنا تیلور جوی (ستاره نقش اول گامبی وزیر) در پروژه‌ای دیگر خبر داد.

ایران آرت: کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که "گامبی وزیر" نت‌فلیکس به پدیده‌ای جهانی تبدیل شود. این مینی‌سریال به نویسندگی "اسکات فرانک" و بازی "آنیا تیلور-جوی" در نقش یک نابغه‌ی شطرنج بنا بر اعلام نت‌فلیکس توسط بیش از ۶۲ میلیون خانوار دیده شده است. فرانک نامزد اسکار که این سریال را با همکاری "آلن اسکات" خلق کرد، حالا امیدوار است که پروژه‌ی تازه‌ای با تیلور-جوی بسازد.

فرانک به‌تازگی در مصاحبه با پادکست "واچ" می‌گوید در حال توسعه‌ی اقتباسی از رمان "خنده در تاریکی"  اثر "ولادیمیر ناباکوف" با همکاری تیلور-جوی است.

فرانک این پروژه را "ولنتاینی به سینما" می‌خواند و می‌گوید: "می‌خواهم به عنوان یک فیلم نوآر و فیلمی درون یک فیلم بسازمش. یک تریلر بسیار زننده و شگفت‌آور است." داستان کتاب در مورد شخصیتی به نام "آلبرت آلبینوس" است، یک منتقد هنری میان‌سال که به یک مدل و بازیگر ۱۷ ساله به نام "مارگو پیترز" علاقه‌مند می‌شود. آن‌ها رابطه‌ای انگلی با یکدیگر شکل می‌دهند که به واسطه‌ی "اکسل رکس" عشق قدیمی مارگو برانگیخته می‌شود.

30نما نوشت تاکنون به جز "لولیتا" به کارگردانی "استنلی کوبریک" اقتباس سینمایی یا تلویزیونی موفقی از آثار ناباکوف صورت نگرفته است. "آدرین لاین" در سال ۱۹۹۷ و "رینر ورنر فاسبیندر" در سال ۱۹۷۸ از کتاب‌های ناباکوف اقتباس کرده‌اند.

"اسکات فرانک" که برای نویسندگی "خارج از دید" و "لوگان" نامزد اسکار شده، می‌گوید در حال توسعه‌ی اقتباس دیگری بر اساس آثار کارآگاهی "دشیل همت" است. در این مورد، "کلایو اوون" می‌تواند نقش "سم اسپید" را بازی کند، شخصیتی که در فیلم‌هایی چون "شاهین مالت" دیده شده است. فرانک می‌گوید: "چه می‌شود اگر "سم اسپیدر" را در ۶۰ سالگی‌اش به تصویر بکشیم؟ او حالا یک تبعیدی است که در جنوب فرانسه زندگی می‌کند. گذشته‌اش در زمان حال به سراغش می‌آید و او را در شهری کوچک می‌یابد. یک سریال شش اپیزودی با "کلایو اوون" خواهد بود."

 

آنا تیلور جوی ملکه شطرنج گامبی وزیر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین