کد خبر: 55183 A

سوپرایز اصغر فرهادی برای بهار ۱۴۰۰

سوپرایز اصغر فرهادی برای بهار ۱۴۰۰

اگر "قهرمان" تا اوایل بهار ۱۴۰۰ آماده نمایش شود، می‌تواند چهارمین حضور اصغر فرهادی در بخش مسابقه کن باشد.

ایران آرت: برخی رسانه‌های اروپایی که خبرهای مربوط به تازه‌ترین پروژه فیلمساز برنده اسکار ایرانی را دنبال می‌کنند، از احتمال حضور آن در بخش‌های رسمی کن هفتاد و چهارم خبر می‌دهند. اگر تا بهار آینده ویروس کرونا مهار و اوضاع تا حدودی عادی شود، جشنواره کن ۲۰۲۱ بهار سال آینده در سواحل جنوبی فرانسه برگزار می‌شود.

هفتاد و سومین دوره جشنواره کن به دلیل همزمان شدن با دوران اوج همه‌گیری کرونا به شکل همیشگی برگزار نشد و مقام‌های رسمی این رویداد مهم و معتبر سینمایی صرفا فهرست فیلم‌های حاضر در آن را اعلام کردند. از آنجا که کن حتی نسخه مجازی و آنلاین هم نداشت، باید دید سال آینده جشنواره یک سال به عقب بازمی‌گردد و دوره ۷۳ لقب می‌گیرد یا سازمان‌دهندگان کن آن را دوره ۷۴ لقب می‌دهند.

همشهری آنلاین نوشت در هر حال، فرهادی همواره از چهره‌های محبوب جشنواره کن بوده و چند فیلم خود را در این رویداد معتبر رونمایی کرده است؛ از جمله "فروشنده" که در ۲۰۱۶ دو جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد (شهاب حسینی) را برد و "گذشته" و "همه می‌دانند" که در ۲۰۱۳ و ۲۰۱۸ در بخش رسمی حضور داشتند. اگر "قهرمان" تا اوایل بهار ۱۴۰۰ آماده نمایش شود، می‌تواند چهارمین حضور فرهادی در بخش مسابقه کن باشد.

تنها فیلمساز ایرانی برنده اسکار که دو بار با "جدایی نادر از سیمین" و "فروشنده" جوایز اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان را برده، در فیلم نهم خود به سرزمین مادری بازگشته و "قهرمان" را با بازیگران و عوامل ایرانی ساخته است. جز اینکه داستان مایه‌های معمایی دارد، چیزی از این جزئیات فیلم در دسترس نیست. ضمن اینکه محسن تنابنده، امیر جدیدی و فرشته صدرعرفایی همراه سارینا دختر فرهادی بازیگران "قهرمان" هستند.

 

اصغر فرهادی قهرمان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین