کد خبر: 55337 A

سینمای اسپانیا فلج شد

سینمای اسپانیا فلج شد

گیشه اسپانیا امسال در مجموع تنها ۲۰۷ میلیون دلار درآمد داشت که در مقایسه با درآمد ۷۳۸ میلیون دلاری سال ۲۰۱۹، افتی بیش از نیم میلیون دلاری را تجربه کرده است.

ایران آرت: درآمد گیشه سینماها در اسپانیا طی سال پرفرازوفرود ۲۰۲۰، با ۷۲ درصد کاهش به ۲۰۷ میلیون دلار رسید.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، موسسه کام اسکور (Comscore) در گزارش جدید خود از کاهش ۷۲ درصدی درآمد گیشه اسپانیا به دلیل شیوع کرونا و پیامدهای ناشی از آن خبر داد.

براساس آمار منتشر شده، گیشه اسپانیا امسال در مجموع تنها ۲۰۷ میلیون دلار درآمد داشت که در مقایسه با درآمد ۷۳۸ میلیون دلاری سال ۲۰۱۹، افتی بیش از نیم میلیون دلاری را تجربه کرده است. کاهش محسوس درآمد گیشه اسپانیا درحالی اتفاق افتاد که برخلاف دیگر بازارهای بزرگ اروپایی، سینماها در بیشتر مناطق این کشور از اواخر ماه ژوئن (تیر ماه) بازگشایی شدند.

میزان بلیت‌فروشی در سینماهای این کشور نیز از ۱۰۵ میلیون بلیت فروخته شده در سال گذشته به ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار عدد در ۱۲ ماه گذشته کاهش یافت. در تطبیق با پیش‌بینی‌های تحلیلگران نه فقط درباره اسپانیا بلکه برای بیشتر کشورهای اروپایی، از سال ۱۹۶۵ میلادی تاکنون میزان بلیت‌فروشی سینماها امسال به پایین‌ترین حد خود رسید.

با این حال، حتی در چنین شرایط سختی هم بارقه‌ای از امید وجود داشت: درست پس از آن که شهر مادرید به کانون شیوع کرونا تبدیل شد و خسارت سختی خورد، پرفروش‌ترین فیلم سال اولین بار در اسپانیا اکران شد.

با شروع موج دوم کرونا در اسپانیا، شرکت سونی در قماری بزرگ فیلم فقط یک پدر وجود دارد ۲ ساخته سانتیاگو سگورا را در تاریخ ۲۹ ژوئیه (۸ مرداد ۹۹) اکران کرد. این فیلم در سینماهای اسپانیا ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار فروخت و سگورا را به قهرمانی ملی تبدیل کرد. همچنین فیلم انگاشته جدیدترین ساخته کریستوفر نولان نیز روز ۲۶ اوت (۵ شهریور ۹۹) در اسپانیا اکران شد و در مجموع ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار برای استودیو فیلمسازی برادران وارنر درآمدزایی کرد.

 

سینما سینمای اسپانیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین