کد خبر: 55472 A

واکنش هنرمندان به آلودگی هوای تهران/ کرونا مارو نکشه مازوت می‌کشه!

واکنش هنرمندان به آلودگی هوای تهران/ کرونا مارو نکشه مازوت می‌کشه!

هنرمندانی نظیر رضا بابک، آناهیتا همتی، امیر جدیدی، ساره بیات، احمد مهرانفر و... به وضعیت آلودگی هوا در تهران اعتراض کردند.

ایران آرت: رضا بابک که تا چندی پیش از درگذشت پیاپی دوستان و همکارانش اندوهگین بود، حالا از آلودگی هوای تهران و وضعیت محیط زیست کشورمان غم و غصه و البته گله بسیار دارد.

او می‌گوید: داشتن هوای پاک و سالم اولین حق هر انسانی است که متاسفانه ما از این هم، بی‌بهره‌ایم.

بابک با انتقاد از مسئولانی که با عملکرد نادرست خود باعث آلودگی هوای تهران شده‌اند، ادامه می‌دهد: مدیرانی که این گونه تیشه به ریشه این شهر زده‌اند، دل‌شان برای بچه‌های خودشان نمی‌سوزد که باید در این هوای ناسالم نفس بکشند؟! به هر حال همه ما از یک هوا تنفس می‌کنیم.

این هنرمند با سابقه با انتقاد از سوخت مورد استفاده کارخانه‌ها می‌افزاید: همه کارخانه‌های تهران سوخت مازوت استفاده می‌کنند. مازوت در تمام دنیا منسوخ شده ولی در  کشور ما این گونه رایج است!

او در گفتگو با ایسنا اضافه می‌کند: ما برای نسل آینده چه گذاشته‌ایم؟ کدام جنگل؟! کدام دریا؟ کدام کوه؟ همه چیز را نابود کرده‌ایم و به جای همه اینها یک دریاچه مصنوعی در چیتگر ساخته‌ایم! این شد مسئولیت اجتماعی در قبال یک کشور؟!

این هنرمند تاکید می‌کند: نفس کشیدن در هوای سالم حق همه بچه‌های ایران است. اما هیچ کس به فکر آنان نیست و جز شرمندگی و خجالت هیچ پاسخی هم برای آنان نخواهیم داشت.

هنرمندان دیگری نیز به وضعیت آلودگی هوا در تهران اعتراض کرده‌اند. آناهیتا همتی در صفحه شخصی خود نوشته است:  کرونا نتونست منو بکشه، اما انگار آلودگی میتونه.... چهار روزه که سردرد شدید دارم، گلوم درد میکنه، توی قفسه سینه ام درد توام با سنگینی حس میکنم و نفس هام کوتاه کوتاه شده، نصفه شب با سرفه شدید از خواب بیدار میشم

1

ساره بیات، هنرپیشه سینما و تلویزیون با توجه به افزایش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ به خصوص تهران، خوراکی‌هایی را در صفحه‌اش معرفی کرد که به عملکرد بهتر ریه‌ها کمک می‌کنند.

توصیه سارا بیات در آلودگی هوا

احمد مهرانفر بازیگر نقش ارسطو در سریال نوروزی "پایتخت" تصویری از آلودگی شدید هوای تهران را به اشتراک گذاشت و نسبت به این وضعیت اعتراض کرد.

اعتراض هنرمندان به آلودگی هوای تهران: داریم خفه می‌شویم!

امیر جدیدی یکی از بازیگران فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" نیز با انتشار تصویری از توئیتش اعتراض خود نسبت به آلودگی هوای تهران را با پیامی کنایه آمیز مطرح کرد.

اعتراض هنرمندان به آلودگی هوای تهران: داریم خفه می‌شویم!

پرویز پرستویی ساره بیات امیر جدیدی احمد مهرانفر بیژن بنفشه خواه آناهیتا همتی آلودگی هوای تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین